Téma osvícení

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Vostálník » pon 17. říj 2022 8:57:36

Nepochopils co jsem napsal. Napsal jsem, že brahman je i to nesprávné pochopení.


To sem tedy nepochopil,

takže i to je Brahman ???

:D

A kdo to tedy vytvořil to mé nepochopení ???

Opět Brahman, páč kdo jinej,

nepochopení vzniká při ztotožnění


Pomíjivé je to protože se to jen jeví, nic netrvá. Nic tu nezůstává. Když mrkneš, není to stejný obraz jako před mrknutím. Je to pořád nové.


Jak jeví ???

Když se ti zdá sen tak se ti sice jen jeví, ale to vůbec neznamená že to co se jen jeví a neustále pomíjí není Vědomí samo o sobě,

akoráte že je v pohybu,

takže se prostě jen furt mění...

Neměnné se furt mění...

Kde je jakej problém ???



Led, voda, pára,

furt to samý jen se to mění...
Vostálník
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Pedro » pon 17. říj 2022 9:01:50

Když Petrovi píšu, že je to jen myšlenka - myšlenka, co pojme celý svět, tak kde je ta pravda?
Je mimo tuto myšlenku, je tam někde venku - bez tý myšlenky. Bez myšlenky, že já jsem to, ono, tohle, tamto, toto... a co není ona, je sen.. :D

A co je ona?
Pedro
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 17. říj 2022 9:07:27

Pedro píše:tak kde je ta pravda?


Podívám se na Tebe a nic nevidím.
Podívám se na Tebe a vidím pravdu.
Návštěvník
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Vostálník » pon 17. říj 2022 9:11:17

PS.

Zaprdelení pocitářský sráči,

v čele s Budou a Janou,

jsou na větvi z věčného a neměnného,

jenže

to je stará vesta (nic zvláštního jelikož to je "domov" na který jsme jen pozapomněli)

ale svoboda je právě v tom, že se to neustále mění,

pokud někdo není zaprdolenej ve svý černý díře s horizontem událostí,

tak ocenuje právě tu změnu...

Jenže každej je posranej ze smrti, nejvíc ti pocitáři...

Svoboda je v tý neustálý změně a ne v neměnnosti a věčnosti...
Vostálník
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Veil » pon 17. říj 2022 9:34:33

Vostálník píše:ale svoboda je právě v tom, že se to neustále mění,


Svoboda je jen v tom, že je to naprosto svobodné být samo sebou. To znamená bez tebe. Tak už to ale samozřejmě je.

pokud někdo není zaprdolenej ve svý černý díře s horizontem událostí,


Ale co když tu nikdo není? Co když nedvojnost je opravdu nedvojnost? Nic z toho co říkáš, pak nedává smysl.

tak ocenuje právě tu změnu..
Jenže každej je posranej ze smrti, nejvíc ti pocitáři...


Kdo jí oceňuje a kdo je posranej ze smrti? Dneska ti ta nedvojnost nějak nejde.
Veil
 
Příspěvky: 1599
Registrován: pon 24. srp 2020 13:58:03

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Pedro » pon 17. říj 2022 9:36:38

Ego, to naše civilní já, si myslí, že musí realizovat, dosáhnout pravdy.. já jsem si to taky myslel, a hobloval, a jel...
A nejspíš to je nutné - když k tomu něco nutí. Tak si holt nevybereš. A tak tě to, tvý já, kterým žiješ, hodí do různých stavů...
A k čemu to asi může dojít? ...
Pedro
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Veil » pon 17. říj 2022 9:37:41

Nechci to hledat, někde jsi tu psal, že jsou tři stavy. Nejsou. Je jen tohle. Můžeš to popisovat milionem slov, ale prostě nevíš, co to je.
Veil
 
Příspěvky: 1599
Registrován: pon 24. srp 2020 13:58:03

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Veil » pon 17. říj 2022 9:38:55

Pedro píše:Ego, to naše civilní já, si myslí, že musí realizovat, dosáhnout pravdy.. já jsem si to taky myslel, a hobloval, a jel...
A nejspíš to je nutné - když k tomu něco nutí. Tak si holt nevybereš. A tak tě to, tvý já, kterým žiješ, hodí do různých stavů...
A k čemu to asi může dojít? ...


Koho to kam hodí? Pořád tam cpeš subjekt, kde žádný není.
Veil
 
Příspěvky: 1599
Registrován: pon 24. srp 2020 13:58:03

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Pedro » pon 17. říj 2022 9:45:39

Veil píše:
Pedro píše:Ego, to naše civilní já, si myslí, že musí realizovat, dosáhnout pravdy.. já jsem si to taky myslel, a hobloval, a jel...
A nejspíš to je nutné - když k tomu něco nutí. Tak si holt nevybereš. A tak tě to, tvý já, kterým žiješ, hodí do různých stavů...
A k čemu to asi může dojít? ...


Koho to kam hodí? Pořád tam cpeš subjekt, kde žádný není.

Subjekt je odrazem objektu. "Bůh stvořil člověka k obrazu svému"..
Ale když to vidíš vcelku, necpeš nikam nic, bdění, snění, vědomí..
I nerozlišení... napřed ale rozlišit musíš. A to je děj, děje se to.
Pedro
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Pedro » pon 17. říj 2022 10:09:44

Ale je to furt jen psaní, psaní o TOM. Žádný sen a už žádné rozlišení. Anebo tisíce snuů a rozlišení.
A to je svět, ve kterém máš tu čest narodit se, žít a umřít. Jako pedro, Veil, Jana, Vostál, Miroslav...člověk.
Na smysl se mě neptej. Anebo ptej. Ale vysvětlit ti to asi nedokážu.
Pedro
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Pedro » pon 17. říj 2022 10:27:09

Návštěvník píše:
Pedro píše:tak kde je ta pravda?


Podívám se na Tebe a nic nevidím.
Podívám se na Tebe a vidím pravdu.

To je hezký.

Já bych to však upřesnil
Podívám se na sebe a nic nevidím (kdo ovšem nevidí, že ano)
Podívám se na sebe a vidím pravdu (kdo ji ovšem vidí, žeano)
Pedro
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Veil » pon 17. říj 2022 10:35:12

Pedro píše:A to je svět, ve kterém máš tu čest narodit se, žít a umřít. Jako pedro, Veil, Jana, Vostál, Miroslav...člověk.


Ne, to vůbec. To co píšeš je jen příběh, jen sen. Ve skutečnosti tu nikdo není. Ve skutečnosti není žádný Veil, Jana nebo kdokoli. A není to nějaká hluboká realita o které mluvím. Je to tohle.
Veil
 
Příspěvky: 1599
Registrován: pon 24. srp 2020 13:58:03

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Pedro » pon 17. říj 2022 10:40:44

Veil píše:
Pedro píše:A to je svět, ve kterém máš tu čest narodit se, žít a umřít. Jako pedro, Veil, Jana, Vostál, Miroslav...člověk.


Ne, to vůbec. To co píšeš je jen příběh, jen sen. Ve skutečnosti tu nikdo není. Ve skutečnosti není žádný Veil, Jana nebo kdokoli. A není to nějaká hluboká realita o které mluvím. Je to tohle.

Já ti rozumím. Vím z jaké pozice mluvíš. Pro tebe je to absolutní advaita. Á já jsem příběh. A budu jím, dokud ty budeš neměnným. Fifti fifti.
Pedro
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Pedro » pon 17. říj 2022 11:09:03

Jsi Átman. Ptej se "kdo jsem já" .. to je začátek i konec.

Tohle musíš v sobě "vygooglit" ty. Kdo? Átmá, vědomí v pohybu. Zastavit se, není prdel.
Jako není prdel, co vše ti k tomu kdo, co co se zastavili, řekli. V klusu to vnímáš všelijak, jak se ti hodí, tobě Átmanu v projevu. Vše je oovšem o zastavení. Je tisíc bodů k dosažení.. ale jen zastavení se, je cíl.
Pedro
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Pedro » pon 17. říj 2022 11:27:00

Žádná advaita a žádná jóga, vidino osvobozeně od nich, od vědění... Ale nepustí tě to sem, dokud vše bezezbytku a pečlivě neuklidíš.. ty Átmam .. neb jsi v tom svém projevu udělal pěknej svinčík!
Pedro
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Pedro » pon 17. říj 2022 11:32:26

P.S. To já taky... :D

Kdo se ještě přizná?
Pedro
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Pedro » pon 17. říj 2022 11:40:17

Abys moh uklízet, musíš nadělat bordel.
A náhle je poklizeno. Ale, co se nestane?
Idea pořádku, ten stav čistoty, tě dostane...
Jsem božské to, hurá! Teď teprve jsi hovno...
A musíš se dát do úklidu čistoty, jemných voňavých idejí...
Pedro
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Vostálník » pon 17. říj 2022 11:41:40

Jsi Átman. Ptej se "kdo jsem já" .. to je začátek i konec.


Nikoliv,

Mahariši zcela jasně říká, že sebedotazování končí v odevzdání,

tedy sebedotazování je jen "úvod"

Odevzdání,

no to lze chápat různě,

například a já to píšu jako puštění jakékoliv touhy,

což mně přijde dostačující,

ale jinak je to vlastně 4. budhův vnor

„Dále pak Ánando, zanechal mnich myšlenku sféra nebytí a vezme myšlenku rozhraní možného vnímání jako jediný předmět. V té myšlence rozhraní možného vnímání povznese se mu srdce, …“ a tak dále, a tak dále.

Rozhraní možného vnímání… Nebo ani vnímání ani nevnímání. Nebo u nás v Evropě po hamletovsku: Být či nebýt - přesněji jak si potvrdit, že už nejsem. Jenomže kdykoli se chce vědět, že nejsem, tak už je to pryč, v tu ránu samozřejmě jsem! Čili to jenom bylo... Stav, kdy to bylo správně, ten byl přesně tehdy, než začaly moje pochybnosti. A pak je to zase špatně. Ale jen tak malinko špatně, už ne nějak moc, že by z toho byl člověk honem sobecký nebo pyšný nebo výjimečný, jenom si uvědomuje, že vědět o tom, že je to tak nebo onak, už samo stačí na to, aby se celé kouzlo báječně pokazilo.

Čtvrtý vnor, to je taková malinkatá hra, žádné okázalé kasíno, milióny už se přece odevzdaly, teď se tu cvrnká o halíře. A to se dá pěkně a dlouho cvičit tak, že pomaloučku mizí i další lpění. Až jednou takový pilný mnich, Buddha by z něj měl radost, zjistí: samé přicházení a odcházení, ale vždyť to takhle nemá konce! To budu v jednom kuse zkoumat, jsem já konečně ten arahat nebo ne, je už tady ta vytoužená nirvána nebo není, pořád do toho budu šťourat…

Až ho konečně napadne, jestli už to náhodou není správně samo. Že když si myslí, zda je či není, tak si to jenom myslí nějaká myšlenka, ale vlastně celé dohromady už je to dávno dobře. A tím setře další hranici. Hranici mezi poznáním a nepoznáním. Mezi bytím v omylu a bytím v pravdě. A tím de facto i mezi bytím a nebytím. Tím končí náš Hamlet, hra se dohraje a na rozdíl od původní Shakespearovy tragédie se v tomto životě stane nerozhodný princ moudrým králem. Určitě mu to všichni přejete.

http://www.lampa.cz/prednasky/prazdnota.html
Vostálník
 

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Jana » pon 17. říj 2022 12:00:56

Vostálník píše:„Dále pak Ánando, zanechal mnich myšlenku sféra nebytí a vezme myšlenku rozhraní možného vnímání jako jediný předmět. V té myšlence rozhraní možného vnímání povznese se mu srdce, …“ a tak dále, a tak dále.

Rozhraní možného vnímání… Nebo ani vnímání ani nevnímání. Nebo u nás v Evropě po hamletovsku: Být či nebýt - přesněji jak si potvrdit, že už nejsem. Jenomže kdykoli se chce vědět, že nejsem, tak už je to pryč, v tu ránu samozřejmě jsem! Čili to jenom bylo... Stav, kdy to bylo správně, ten byl přesně tehdy, než začaly moje pochybnosti. A pak je to zase špatně. Ale jen tak malinko špatně, už ne nějak moc, že by z toho byl člověk honem sobecký nebo pyšný nebo výjimečný, jenom si uvědomuje, že vědět o tom, že je to tak nebo onak, už samo stačí na to, aby se celé kouzlo báječně pokazilo.

Čtvrtý vnor, to je taková malinkatá hra, žádné okázalé kasíno, milióny už se přece odevzdaly, teď se tu cvrnká o halíře. A to se dá pěkně a dlouho cvičit tak, že pomaloučku mizí i další lpění. Až jednou takový pilný mnich, Buddha by z něj měl radost, zjistí: samé přicházení a odcházení, ale vždyť to takhle nemá konce! To budu v jednom kuse zkoumat, jsem já konečně ten arahat nebo ne, je už tady ta vytoužená nirvána nebo není, pořád do toho budu šťourat…

Až ho konečně napadne, jestli už to náhodou není správně samo. Že když si myslí, zda je či není, tak si to jenom myslí nějaká myšlenka, ale vlastně celé dohromady už je to dávno dobře. A tím setře další hranici. Hranici mezi poznáním a nepoznáním. Mezi bytím v omylu a bytím v pravdě. A tím de facto i mezi bytím a nebytím. Tím končí náš Hamlet, hra se dohraje a na rozdíl od původní Shakespearovy tragédie se v tomto životě stane nerozhodný princ moudrým králem. Určitě mu to všichni přejete.

http://www.lampa.cz/prednasky/prazdnota.html


:D

Díky. Já věděla, že to Veil říká lépe, než já.

Podle Hawkinse je blaženost 600 a nepopsatelné 1000.

Veile, je to tady Tvoje.

:)
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7355
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Téma osvícení

Nový příspěvekod Pedro » pon 17. říj 2022 12:11:01

Nikoliv,

Mahariši zcela jasně říká, že sebedotazování končí v odevzdání,

tedy sebedotazování je jen "úvod"

Odevzdání,

no to lze chápat různě,

například a já to píšu jako puštění jakékoliv touhy,

což mně přijde dostačující,


Já Maharišiho opravdu nestutoval, ani Ošha, Nisaraghatu, Saibabu.. matku Méru atp... znám jen z doslechu.

Ale jinak to říká dobře, ten Mahariši.

To je cesta a cíl - otázka, kdo jsem, a odevzdání.. jako když jsi na divokým západě naproti pistolníkovi.
Ale protože on neví, že jsi dobrej, dřív než se dotkne kohoutku, má v srdci díru...
Pedro
 

PředchozíDalší

Zpět na Probuzení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků