. A při odpadnutí té iluze je nad slunce jasnější, že tu žádná iluze nikdy nebyla.
Vostálník píše:Už jsem ti jasně psal, že koncepty jsou docela užitečné pro "poučenou nevědomost"
zdá se že je to pro tebe moc náročný na pochopení, paradoxy ti prostě nejdou, jde ti jen negování....
Sestavit mapu není zas až tak těžké,
prostě ta mapa je paradoxní, což je něco zcela jiného než to tvoje neti neti,
nebo ukazování prstíčkem jak činí mistři,
nelze totiž znegovat sám sebe sám sebou i když ty se snažíš docela nadšeně, což je občas i obdivuhodný jak do toho furt biješ jak hlavou do zdi...
Pro začátečníky je možná to co píšeš užitečný, jen se tím nesměj tak voblbnout jak se to stalo tobě,
páč nelze sám sebe znegovat,
čím více neguješ sám sebe tím více sám sebe posiluješ,
což ti jde docela dobře...
Pokusím se mluvit v tvých konceptech, třeba to něco přinese:
Smrt ega není smrt nějaké tvé ošklivé části, není to smrt nějaké vymyšlené osobnosti, co se projevuje tím, jak je jízlivá a ironická a sprostá. Smrt ega je smrt tebe. Nejsi žádným vědomím, nejsi žádným absolutnem. Ty jsi ta překážka, ty, který si myslí, že tu existuje, má život, žije na planetě s názvem Země. Ta entita je iluzorní. Ta není. Ty tu nejsi. Tahle entita slyší "smrt ega" a do konce doufá, že něco ošklivého umře a ona tu bude jako vědomí, nebo absolutno. Tak to ale není. Proto je tak směšné, když se pokouší soustředit, něco dělat, nebo něco nedělat. Ke své smrti jí to nepřiblíží, jen to tu smrt oddaluje.
. Tak to ale není. Proto je tak směšné, když se pokouší soustředit, něco dělat, nebo něco nedělat. Ke své smrti jí to nepřiblíží, jen to tu smrt oddaluje.
Pro koho je ta mapa? Kdo má kam jít?
salmo1cz. píše:Myslíte že vasany umožní stvoření navenek konající osobu? Sebevědomí projev který má záměr.
Veil píše:Vtipné také je, že ty návody prostě nejsou úspěšné a nikomu dalšímu se nedaří po nich někam dojít , protože ani ten mistr je nepoužil, aby měl zážitek který měl, ale jen se mu to nějak "stalo" a on se to snaží zpětně tu cestu vymodelovat.
Jana píše:Veil píše:Vtipné také je, že ty návody prostě nejsou úspěšné a nikomu dalšímu se nedaří po nich někam dojít , protože ani ten mistr je nepoužil, aby měl zážitek který měl, ale jen se mu to nějak "stalo" a on se to snaží zpětně tu cestu vymodelovat.
Je to zajímavá myšlenka, Veile. Nicméně může se stát, že se to mistrovi podaří vymodelovat naprosto dokonale a tomu, koho s ním láska sjednotí a té cesty se drží, se pak přihodí totéž.
Veil píše:
Nikdy se mu to nepodaří a každý, komu se to stane a dojde "na konec cesty" pak musí přiznat, že ten návod na to ve skutečnosti neměl žádný vliv, že to celé je jen příběh a připisuje to milosti apod.
Jana píše:Veil píše:
Nikdy se mu to nepodaří a každý, komu se to stane a dojde "na konec cesty" pak musí přiznat, že ten návod na to ve skutečnosti neměl žádný vliv, že to celé je jen příběh a připisuje to milosti apod.
Šrí Nisargadatta Maharadž:
"Můj guru mi uložil, abych si hleděl pocitu "Já jsem" a nevěnoval pozornost ničemu jinému. Tak jsem ho poslechl. Neprováděl jsem žádná konkrétní dechová ani meditační cvičení, ani jsem nestudoval duchovní texty. Ať se stalo cokoli, obrátil jsem od toho svou pozornost, a setrvával v pocitu "Já jsem". Může se to zdát příliš snadné, nebo dokonce primitivní. Jediný důvod, proč jsem to dělal byl, že mi to řekl můj guru. A přece to fungovalo!"
Vostálník píše:Říkám, že vše projevené je jen sen.
No jasně, říkat můžeš samozřejmě cokoliv,
ale to že vše projevné je sen je pitomost, tento koncept není popisem toho co je,
ale je příměr nebo podobenství toho, jak je to projevené a co je projevené, co čím je
to není popis skutečnosti ale pouze podobenství....
Vostálník píše:A je třeba to podobenství správně pochopit....to že se něco zjevuje a pak mizí neznamená že to není...
A že je to sen, nebo jako sen se říká proto, že to není skutečné.
Jak říkám, není to takové, jaké to pro jedince vypadá. Není to skutečný svět z hmoty. Není to něco. Není to objekt.
Veil píše:Jana píše:Veil píše:
Nikdy se mu to nepodaří a každý, komu se to stane a dojde "na konec cesty" pak musí přiznat, že ten návod na to ve skutečnosti neměl žádný vliv, že to celé je jen příběh a připisuje to milosti apod.
Šrí Nisargadatta Maharadž:
"Můj guru mi uložil, abych si hleděl pocitu "Já jsem" a nevěnoval pozornost ničemu jinému. Tak jsem ho poslechl. Neprováděl jsem žádná konkrétní dechová ani meditační cvičení, ani jsem nestudoval duchovní texty. Ať se stalo cokoli, obrátil jsem od toho svou pozornost, a setrvával v pocitu "Já jsem". Může se to zdát příliš snadné, nebo dokonce primitivní. Jediný důvod, proč jsem to dělal byl, že mi to řekl můj guru. A přece to fungovalo!"
Ano, přebývej v pocitu já jsem, až všechno co zůstane je já jsem. Já je pak bohem. To ale jak jsme si již řekli není finální pochopení.
Jen rychlé hledání mi našlo, že to jeho zůstávat v já taky nebyla finální realizace:
Maharadž také přiřazuje podstatu bytí k vědomí nebo pravému vědění a podle něho se stále jedná o výtažek pěti elementů (zakořeněný ve hmotě). Prohlašuje: "Toto poznání 'já jsem' neboli 'podstata bytí' je plášť iluze, který je přehozen přes Absolutno.Proto poté, kdy je brahma překonáno, je tu pouze Parabrahma, kde není jediná stopa po poznání 'já jsem'." Stav "podstaty bytí" je jasně nedokonalý přechodný stav pochopení, jak je také jasně patrné z Maharadžových následujících slov: Světci a proroci nejprve rozpoznali pocit 'bytí'. Potom meditovali a spočívali v něm a nakonec jej překonali, co vyústilo v jejich konečnou realizaci".
viz: https://www.zivotvpritomnosti.cz/clanky ... aharadz-1/
Ano, přebývej v pocitu já jsem, až všechno co zůstane je já jsem. Já je pak bohem. To ale jak jsme si již řekli není finální pochopení.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků