Pedro píše:Mluvil o Hadí síle, že když ji uvolníš v hlavě místo, Ona to pozvání přijíme...
Takže musíš, pokud to chceš, obrátit na to pozornost, ode všech myšlenek a pocitů...
O tom je meditace.
Pedro píše:A to je pravda, že Mistr osobně s každým jedná na jeho úrovni. Proto Veilův projev nemá s mistrovstvím
pranic společného.
Jana píše:Pedro píše:Mluvil o Hadí síle, že když ji uvolníš v hlavě místo, Ona to pozvání přijíme...
Takže musíš, pokud to chceš, obrátit na to pozornost, ode všech myšlenek a pocitů...
O tom je meditace.
Když se vyprázdní hlava a nemáš v ní jedinou myšlenku, která by byla něčím skutečným, tak jsi na tom stejně jako Veil.
Veil píše:Je to beznadějně samo sebou.
Návštěvník píše:Veil píše:Je to beznadějně samo sebou.
Tvrdíš, "je to tak". Ale ono to není tak. Ani to není jinak. Ani to není, jak teď pravím. Není to to.
Veil píše:Návštěvník píše:Veil píše:Je to beznadějně samo sebou.
Tvrdíš, "je to tak". Ale ono to není tak. Ani to není jinak. Ani to není, jak teď pravím. Není to to.
Ano, ale to přece říkám celou dobu, že je to nedefinovatelné a záhadné. Nikdo neví, co tohle je. Ale je to beznadějně samo sebou v tom, že není nic jiného. Že už je to vším i ničím zároveň.
Veil píše:Návštěvník píše:Veil píše:Je to beznadějně samo sebou.
Tvrdíš, "je to tak". Ale ono to není tak. Ani to není jinak. Ani to není, jak teď pravím. Není to to.
Ano, ale to přece říkám celou dobu, že je to nedefinovatelné a záhadné. Nikdo neví, co tohle je. Ale je to beznadějně samo sebou v tom, že není nic jiného. Že už je to vším i ničím zároveň.
Pedro píše:Jana píše:Pedro píše:Mluvil o Hadí síle, že když ji uvolníš v hlavě místo, Ona to pozvání přijíme...
Takže musíš, pokud to chceš, obrátit na to pozornost, ode všech myšlenek a pocitů...
O tom je meditace.
Když se vyprázdní hlava a nemáš v ní jedinou myšlenku, která by byla něčím skutečným, tak jsi na tom stejně jako Veil.
To zdaleka ne. Veil jen přijal nicotu, páč ničemu jinýmu nebyl schopen porozumět. Bylo to pro něj "vysvobození".
Žádné meditativní poznávání tomu nepředcházelo, jen lítání od jednoho k druhému. Nehledal vnitřně, jen po venku.
Kdyby hledal v souladu s venkem i vnitřkem, takhle by teď nemluvil.
Ty vidíš jen vyznění, ale přehlížíš příběh, o kterém ten Veil tak rád mluví,
jako o něčem, co nikdy nebylo... Takže já se Vostáníkovi nedivím,
že vás hází do jednoho pytle.
Veil píše:Já nic nedělám. Záhada záhaduje záhady. Pes štěká lásku na kvičící svini. V překladu Láska Láskuje Lásku na Láskující Lásku. Ale všechny popisy i překlady jsou špatně. Ta ubohá báseň za to nemůže, že nemůže nic vyjádřit tak, jak to ve skutečnosti je.
Návštěvník píše:Totiž slova vytvářejí snovou realitu. A sen se pak stává překážkou probuzení.
Jana píše:Návštěvník píše:Totiž slova vytvářejí snovou realitu. A sen se pak stává překážkou probuzení.
Všichni probuzení hovoří Tichem k Tichu, jestliže se jejich slova nezachytí v mysli a zasáhnou Tě, tak zrcadlí ve Tvém srdci Pravdu.
A o té pravdě nemáš důvod pochybovat.
Návštěvník píše:Ale kdepak. Celé dlouhé vlákno o tom diskutuješ, ale není o čem diskutovat. Nejde to někomu vysvětlit, není čím.
To co vysvětluješ, že je to záhada, beznadějně samo sebou, vším i ničím, je fikce.
Návštěvník píše:Jana píše:Návštěvník píše:Totiž slova vytvářejí snovou realitu. A sen se pak stává překážkou probuzení.
Všichni probuzení hovoří Tichem k Tichu, jestliže se jejich slova nezachytí v mysli a zasáhnou Tě, tak zrcadlí ve Tvém srdci Pravdu.
A o té pravdě nemáš důvod pochybovat.
To je domeček ze slov tvořený.
"Co je pravda", ptal se Pilát Ježíše. An mu neodpověděl.
Veil píše:Jestli není komu to vysvětlovat, není ani nikdo kdo to vysvětluje.
Jana píše:Buď to je v tichu srdce jasné, nebo to skrz přemítající mysl jasné není a pak jsou tu pochyby.
Jana píše:Nemůžu říct, že by to bylo jiné, než popisuje Veil. Je možné uvíznout v Moudrosti prázné mysli, která říká: "Nejsem nic", je možné uvíznout v extázi Lásky, která říká: "Jsem vším".
Návštěvník píše:
"Co je pravda", ptal se Pilát Ježíše. An mu neodpověděl.
Návštěvník píše:Jana píše:Nemůžu říct, že by to bylo jiné, než popisuje Veil. Je možné uvíznout v Moudrosti prázné mysli, která říká: "Nejsem nic", je možné uvíznout v extázi Lásky, která říká: "Jsem vším".
To je práve to, že lidi se bojí smrti, a myslí si že svou indiviualitu nějak ochrání, když zběhnou kamsi k nibbáně či realizaci, osvícení.. A tak podvědomě si hledaj flek ve věčnosti... Jako třeba můj strejc.. Nejde jim o poznání, jde jim o sebe, o svý blaho. Tak to je duchovno jak prase, pro svůj klídek a osvobození. "Já jsem byl osvícen, hurá" :-))) Hovno.
Už jsi v realitě, v tom, co je, se vším všudy, s větvičkami a větrem v korunách, i atomy prvků, co to vše vykreslují, i jemnou energií, co to vše žene do květů, i vědomí, co to skrze smysli vnímá.. i mysl, co chce jít hloub, pod kořeny... Jiná realita nikdy nebude. A nerealita je jen sen.
Návštěvník píše:Jana píše:Buď to je v tichu srdce jasné, nebo to skrz přemítající mysl jasné není a pak jsou tu pochyby.
Není to to.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků