Re: Téma osvícení
Napsal: ned 21. srp 2022 8:09:38
Veil píše:Nikdo nepotřebuje návod na duchovní cestu, protože duchovní cesta je podvod. Důkaz vidíš sám na sobě.
Hlavně že ty tu svou cestu tu vášnivě nehlásáš, že, ty magore.
Veil píše:Nikdo nepotřebuje návod na duchovní cestu, protože duchovní cesta je podvod. Důkaz vidíš sám na sobě.
Vostálník píše:Ta věc je jednoduchá,
pokud o sobě někdo tvrdí že je ničím,
tak popisuje nějaký druh transu nebo extáze,
nebot v těchto stavech zdánlivě mizí ego i svět a není zde žádný idividuální konatel,
proto taky dotyčný extatik nepotřebuje návod na duchovní cestu, nýbrž potřebuje pouze popis cíle,
který ovšem musí neustále dokola popisovat,
aby měl vlnu pro to své serfování,
věčnou a neměnnou extázi...
No nic proti tomu,
leda snad to že extáze rozhodně není osvícení,
zato lásky a štěstí je tam nasráno tři prdele takže se blbne na kvadrát...
Návštěvník píše:Jeví se to jako něco, ale není to tím, čím se to jeví.
miroslav píše:Návštěvník píše:Jeví se to jako něco, ale není to tím, čím se to jeví.
A komu se to jeví?
Jana píše:Jenže Veilova mysl je přesvícená.
Návštěvník píše:Hlavně že ty tu svou cestu tu vášnivě nehlásáš, že, ty magore.
Pedro píše:Zfanatizovaným individuím nemá smysl cokoliv vykládat, jsou to defakto sadomasochisti - sebeteroristi. Ať už zortodoxněli nějakou odnoží křesťanství, islámu, nebo advaity, atp... Vše je pro ně sebepotvrzující, i třeba v tom, že nejsou.. vše jsou pro ně pohádky, krom vlastního přesvědčení.. sny, co se nikomu nezdají :-))
miroslav píše:Návštěvník píše:Jeví se to jako něco, ale není to tím, čím se to jeví.
A komu se to jeví?
Vostálník píše:Ta věc je jednoduchá,
pokud o sobě někdo tvrdí že je ničím,
tak popisuje nějaký druh transu nebo extáze,
nebot v těchto stavech zdánlivě mizí ego i svět a není zde žádný idividuální konatel,
proto taky dotyčný extatik nepotřebuje návod na duchovní cestu, nýbrž potřebuje pouze popis cíle,
který ovšem musí neustále dokola popisovat,
aby měl vlnu pro to své serfování,
věčnou a neměnnou extázi...
No nic proti tomu,
leda snad to že extáze rozhodně není osvícení,
zato lásky a štěstí je tam nasráno tři prdele takže se blbne na kvadrát...
Je to něco, jako když realitu zkoumáš pomocí mysli, smyslového vnímání a najednou je jasné, že tímhle se skutečnost nedá dost dobře poznat a že tady je ještě něco jiného, v čem, jak to je, to jasné je.
Platí to i o zfanatizovaných následovnících duchovních cest a návodů?
Pedro píše:Pokud to chceš vidět cele, musíš to vidět jako celek, což zahrnuje univerzálního ducha, jeho energii, vědomí, a z toho se rozvíjející tvorbu, vesmír, život, mysl, těla i smysly... to vše je živé a jsoucí.
Pedro píše:Tzv iluze je jen prosté nedorozumění z prozatímního nedospění. Protože žití bytostí v tomto projevu se prostě děje od narození, dětství, mládí, dospívání až po stáří a smrt...
Pedro píše:Ale ta energie, co to vše a ze sebe tvoří, její duch - zdroj - a vědomí, se nikdy nevytrácí. Celý kosmos by se záhy rozpad, kdyby si dala pauzu.
Pedro píše: ty naše zrody a zániky jsou skutečné, i těla, smysly a jejich vnímání.
Pedro píše:Páč to vše je vystavěno z jejich vibrací. Změna tvaru neznamená že obsah neexistuje a naopak.
Pedro píše:A ne že to nelze vnímat a chápat to. Kdo by to jinak kdy vyjevil, že ano... jen je k tomu potřeba propojení toho, co nedospělé myšlenky a pocity zdánlivě rodělily. Tedy že duch, síla, vědomí i tělo a mysl je jeden celek. To nejde bez zkušeností, je to přirozený vývoj, tak jako dítě se přirozeně učí, atd....
Veil píše:miroslav píše:Návštěvník píše:Jeví se to jako něco, ale není to tím, čím se to jeví.
A komu se to jeví?
Nejeví se to nikomu. Není nikdo, kdo by to zažíval. Je to slepě samo sebou. Nepotřebuje to vnímat cokoli, protože je to vším i ničím zároveň.
Veil píše:
Nikdo to nevidí celé.
Můžeš mi tu skutečnost toho nějak dokázat? Není to skutečné, je to jen příběh. Smysly, vnímání, zrody i zániky jsou jen příběh.
Pedro píše:Platí to i o zfanatizovaných následovnících duchovních cest a návodů?
Platí to o komkoliv, kdo z toho zblbne, a už nedokáže vidět nic než to "své"..
To se pozná například tak, že nevidí společný dech všech nauk a cest, a místo toho vidí rozpory,
páč nedokáže skrz svou zaslepenost nahlédnout pod rozličné pojmologie. To je hlavní dúvod, proč
se mezi sebou početné duchovní organizace od nepaměti mydlí - fanatismus, neschopnost vcítit se, soucítit...