n 3 píše:rafael píše:atmavičára je metoda mysli, jak se dostat za mysl a mysl trvale odstranit, atmavičára sama o sobě ale mysl neodstraňuje, je pouze prostředek mysli samé.. za myslí je JÁ, a uvědomění jsem tím koho jsem hledal..
To je protimluv. Uvědomění si něčeho je funkce mysli. To by znamenalo, že pokud je tu uvědomění, je tu i mysl nikoliv "něco za odstraněnou myslí".
Dle nadpisu vlákna jde o poznání co jsem. Nikoliv o odstranění mysli. Tedy co jsem - včetně mysli?
Ještě jednou - átmavičára není cíl, jen ukazatel, metoda.
nenapsal jsem že dotazování je cíl.. není, je to prostředek, pouze a jen prostředek, pokud se ale ptáš
Tedy co jsem - včetně mysli? ptá se to ego.. mysl nejsi ty.. proč se ptát včetně mysli..
uvědomění "co jsem" poznáme pouze tehdy pokud mysl ustoupí a vynoří se s poza ní JÁ, pak vidíme mysl skrze JÁ a pak poznáme co opravdu jsme a ikdyž mysl znova po čase zastře to poznání, stále se vracímě zpět k tomuto poznání a hledáme ho.. ten kdo hodnotí ale tento prožitek poznání je pouze ego, kdyby ego bylo spáleno tímto jedním okamžikem JÁ,nebyl pak "nikdo" kdy by si uvědomoval čím skutečně je..takovou otázku položí pouze ego, mysl.. mysl nám pak i řekně, že sme měli tento prožitek poznání čím jsme, protože jen mysl poznání hodnotí, pojmenuje a vrací se k němu.. mysl je iluze, nic víc, iluze které věříme dokud nepoznáme že mysl nejsme my..
konečné poznání neboli vnoření do JÁ je teprve tehdy, pokud mysl zmizí natrvalo, každá metoda mysli je vždy pouze prostředek, který dovede na hranici cíle realizace, ostatní je pak už v rukou JÁ neboli milosti.. mezi hranící a cílem je ale ještě daleká cesta odevzdání..