Jak to je
Napsal: ned 05. led 2014 12:49:06
Našel by se zde někdo (kromě vostála a Jany), který by dovedl napsat na tento možná zdánlivý rozpor svůj názor?
- Kód: Vybrat vše
já neumím definovat, co je a co není božskou silou a moudrostí. Snad bych řekl, že projevem božské síly je samotná existence, a moudrostí je vědomí, že Bůh má ve své moci vše, vše je Boží vůlí.
Doporučuji k přečtení knihu Chatrč: http://www.kosmas.cz/knihy/149739/chatrc/Možná pak bude změněn názor, že vše, co se děje, je Boží vůlí. Vše se děje v Něm, v Absolutnu, Bohu, Vědomí, ale říct, že vše, co se děje, je jeho vůlí, je jen zbožné přání malého jáčka, jeho alibistický postoj, plynoucí z neschopnosti nést zodpovědnost za svá rozhodnutí a hlavně plynoucí z nevědomosti povědomí o tom, kdo jsem já (jaký je vzájmený vztah mezi mnou a světem, světem a mnou).
Být schopný pochopit, že se vše děje podle Boží Vůle/Kosmického Zákona ať už toto dění ovlivní kohokoliv k lepšímu nebo horšímu a že proto není nutné nikoho soudit a obviňovat za cokoliv je běžně považováno za osvícení. Když toto přijmutí udržuje člověka připojeného k Já po celý den, může to být považováno za to, co je známo jako ,doručení‘.
V Bhagavad - Gitě je popis zahrnující několik veršů, Sthita - prajnya, toho, jak osvícená bytost žije svůj život. V krátkosti bych to popsal takto: osvícená bytost žije svůj denní život, dělá cokoliv je potřeba udělat v každé situaci, ale není nikdy nepřipojená ke Zdroji nebo Já díky úplnému přijmutí toho, že cokoliv se jeví jako její konání je pouhým děním podle Boží Vůle/Kosmického Zákona a ne něčím, co vykonává jako oddělená entita. Toto její přijmutí samozřejmě zahrnuje i následky dotyčné akce. Balsekar