Moderátor: rafael
XXX píše:ale rozpustit ego,
to zdá se nezvládaj ani mistři a ani ega...
A vzhledem k tomu,
že přes či skrze ty mistry má působit bůh sám,
tak to budto nezvládá ani bůh sám,
nebo ti mistři maj blbý spojení...
Návštěvník píše:tyto citace, včetně té úvodní co sem dal rafael jsou z http://www.zahrada-ticha.cz
Návštěvník píše:a rozhovoru s Maharišim ...
"Ot.: Používá mudrc k tomu, aby ostatním pomohl realizovat Já okultních sil nebo k tomu postačí pouhý fakt jeho Seberealizace?
Odp.: Síla jeho Seberealizace je daleko mocnější než používání všech ostatních sil. [11] Ačkoli se o siddhis říká, že je jich mnoho a že jsou rozličné, že nejvyšší z těchto mnoha různých siddhis je džňána, protože ten, kdo dosáhl jiných siddhis, bude po džňáně toužit. Ti, kteří dosáhli džňány, nebudou po jiných siddhis toužit. Aspirujte tedy jen na džňánu. [12] Ačkoli se těm, kteří je nevlastní, zdají být síly podivuhodné, jsou jen přechodné. Po tom, co je přechodné, nemá smysl toužit. Všechny tyto divy jsou obsaženy v jediném neměnném Já. [13] Úpěnlivé vyprošování si bezcenných okultních sil (siddhis) od Boha, jenž ochotně dává sebe samého a jenž je vším, je jako žebrání o bezcennou starou kaši u štědrého lidumila, jenž dá rád vše. Všechny okultní síly se shromáždí v Srdci, které zahoří zářivým plamenem svrchované lásky. Avšak se Srdcem, jež se zcela obětovalo u nohou Pána, nebude oddaný po žádných z těchto siddhis toužit. Vězte, že když aspiranti, namáhající se na cestě k osvobození, upnou svá srdce na okultní síly, budou jejich pouta stále silnější a jejich ega budou víc a více vystupovat. Jedině dosažení (siddhi) Já, které je dokonalým celkem, vyzařováním osvobození, je skutečným poznáním, zatímco všechny ostatní druhy siddhis, počínaje anima (schopnost stát se malým jako atom), patří klamu imaginační síly bláhové mysli. [14] Lidé vidí mnoho věcí, jež jsou daleko zázračnější než takzvané siddhis a přece se jim nediví, prostě proto, že je potkávají každý den. Když se člověk narodí, není větší než tato baňka, ale pak roste a stane se mohutným zápasníkem nebo světově proslulým umělcem, řečníkem, politikem nebo mudrcem. Lidé na to nepohlížejí jako na zázrak, ale žasnou, když se přiměje k řeči mrtvola. [15]"
Návštěvník píše:tyto citace, včetně té úvodní co sem dal rafael jsou z http://www.zahrada-ticha.cz
rafael píše:Návštěvník píše:tyto citace, včetně té úvodní co sem dal rafael jsou z http://www.zahrada-ticha.cz
tohle je můj web a často přidávám obsah na můj web na zahradu ticha a totožný i sem do fora , přečte si to více lidí..
Návštěvník píše:Návštěvník píše:a rozhovoru s Maharišim ...
"Ot.: Používá mudrc k tomu, aby ostatním pomohl realizovat Já okultních sil nebo k tomu postačí pouhý fakt jeho Seberealizace?
Odp.: Síla jeho Seberealizace je daleko mocnější než používání všech ostatních sil. [11] Ačkoli se o siddhis říká, že je jich mnoho a že jsou rozličné, že nejvyšší z těchto mnoha různých siddhis je džňána, protože ten, kdo dosáhl jiných siddhis, bude po džňáně toužit. Ti, kteří dosáhli džňány, nebudou po jiných siddhis toužit. Aspirujte tedy jen na džňánu. [12] Ačkoli se těm, kteří je nevlastní, zdají být síly podivuhodné, jsou jen přechodné. Po tom, co je přechodné, nemá smysl toužit. Všechny tyto divy jsou obsaženy v jediném neměnném Já. [13] Úpěnlivé vyprošování si bezcenných okultních sil (siddhis) od Boha, jenž ochotně dává sebe samého a jenž je vším, je jako žebrání o bezcennou starou kaši u štědrého lidumila, jenž dá rád vše. Všechny okultní síly se shromáždí v Srdci, které zahoří zářivým plamenem svrchované lásky. Avšak se Srdcem, jež se zcela obětovalo u nohou Pána, nebude oddaný po žádných z těchto siddhis toužit. Vězte, že když aspiranti, namáhající se na cestě k osvobození, upnou svá srdce na okultní síly, budou jejich pouta stále silnější a jejich ega budou víc a více vystupovat. Jedině dosažení (siddhi) Já, které je dokonalým celkem, vyzařováním osvobození, je skutečným poznáním, zatímco všechny ostatní druhy siddhis, počínaje anima (schopnost stát se malým jako atom), patří klamu imaginační síly bláhové mysli. [14] Lidé vidí mnoho věcí, jež jsou daleko zázračnější než takzvané siddhis a přece se jim nediví, prostě proto, že je potkávají každý den. Když se člověk narodí, není větší než tato baňka, ale pak roste a stane se mohutným zápasníkem nebo světově proslulým umělcem, řečníkem, politikem nebo mudrcem. Lidé na to nepohlížejí jako na zázrak, ale žasnou, když se přiměje k řeči mrtvola. [15]"
Vždyť to píšu stále, že realizovaní mistři, tj. ti, kteří dosáhli džňány, by měli mít k dispozici všechny siddhis....a jestli je nemají, nejsou realizovaní....
Návštěvník píše:rafael píše:Návštěvník píše:tyto citace, včetně té úvodní co sem dal rafael jsou z http://www.zahrada-ticha.cz
tohle je můj web a často přidávám obsah na můj web na zahradu ticha a totožný i sem do fora , přečte si to více lidí..
jj je to pěkný a inspirující web
ta úvodní citace je od Sri Chinmaye ty co jsem tu dávala já je od Maharišiho
papadev píše:člověk s upřímným a otevřeným Postojem může mít za mistra kohokoli...od každého-má-li štěstí --se může přiučit...
a možná i trochu chápe--že všichni sou projekcí Mistra jednoho-vnitřního...
včetně mistra v uvozovkách, kerý své mistrovství odflák nebo předstírá
...x...
rafael píše:......
mysl sama hodnotí kdo z těch 3 jaký je, a podle stavu své mysli, přijímáme a hodnotíme co by nám mohli přinést a jestli jsou všichni praví..
jsou lidé kteří nevěří ani v boha, pak sou lidé kteří v něho věří, ale nevěří v sílu gurua, pak jsou lidé , kteří ví že srdce mají ale taky mu nevěří, jsou různí lidé, kteří různě nevěří, bojí se vzdát své mysli a mají pochybnosti.... otázka zní kdo tomu nevěří?, kdo o tom pochybuje a kdo to zkoumá..
pokud zmizí dotazující se, zjistíme, že mezi těmi třemi výše uvedenými není žádný rozdíl.. rozdíl nám činila pouze naše mysl svým hodnocením něčeho, co nemůže mysl ani zlomkem obsáhnout
duchovní vedení má člověk od všech tří.. lidé poznaji gurua pravého úplně jednoduše, musí vnímat jeho energii božského JÁ, a aby ji vnímali, musí zastavit svou mysl meditací, motlidbou, mantrou atd. co komu vyhovuje, pak to pocítí......
jaosiva1 píše:Ahoj iru
Uprimny postoj..je ochrana..mocna ochrana...
..
jaosiva1 píše:Je to tak jak pises
Ja take na zadnou 100% ni jistotu nepoukazoval
Ale neco me nuti napsat...ze cim vetsi uprimna Vira...tim vetsi Jistota...na kterou ale ten, co Veri...vubec nepomysli...a jo...ve svem Nevim je spokojen...BO VERI-ZE ON-VI...aa to mu staci ke stesti
...x...
irulan píše:No a kdyz vis, od koho ty citace pochází, jak se k nim postavit ted? od "autority" se mnohdy vezme lecos
irulan píše: A jak vubec vznika "obecné" přesvědčeni o duchovním stavu a neomylnosti autority?
irulan píše: Záleží vubec na onom vnějším mistrovi? Nejak si nemyslím, ze tenhle pojem "mistr" je nejak statickej, bud ho chci nebo nechci videt jako mistra, nebo je mi to jedno a podle toho ho vidím. On me pak v "lepším" případe odvádí od nej ke mne nebo v "horším" si tu pozornost setsakramentsky užívá a mozna až to prohlidnu, odvede me to taky k sobe...takze vlastne dobrý, prašť jak uhoď, o tom ten "mistr" je
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků