roman píše:takze podle tebe plati
roman píše:Při zavřených očích je to nirvikalpa
roman píše: a pri zavrenych ocich,kdyz se zaroven dotknu treba stromu,nebo skaly
roman píše: tak uz je to savikalpa??
Návštěvník píše:Jedni si meditují s otevřenýma očima, jiní zase se zavřenýma očima.
Návštěvník píše:Nirvikalpa samadhi, je to, když ono světlo čirého vědomí, které při meditaci se zavřenými víčky zříme, nezůstane jen viděné, ale prostoupí vědomí člověka úplně.
vostalpetr píše:Ramana: Při zavřených očích je to nirvikalpa, při otevřených savikalpa. Tento neustále přítomný stav je sahadža, přirozený stav.
PS.
Jako vysvětlení je to vcelku správně, prostě je to popis (podle mě nepříliš zdařilý) sahadža nirvikalapa s.
Honzam píše:Dokonce se můžu cítit jako Honzam. Když povolím soustředění, zmizí to všechno zase ve světle. Svět (logo televize) není. Jsem Já.
To všechno se děje při otevřených očích. Dokonce, když se ponořím při meditaci do toho světla úplně, oči se rozevřou dokořán, jak svaly na hlavě úplně povolí. Mám pak tak takový vytřeštěný výraz jako mrtvola
Při zavřených očích je paradoxně to vnímání těla větší.
vostalpetr píše:
ale konec keců
teonik píše:ahoj
"Čisté Bytí je bez "já", bez existence světa, nikdo tam nekecá ani nepíše...."
pro mě je stav čistého bytí především vjem
úplně srovnatelný s vjemem např stromu
vjem jako vjem
upřednostnovat tyto vjemy před jinými vjemy je duchovní snobismus
@
..................
Petra píše:Ahoj,
z mého pohledu je nirvikalpa teprve až za tím světlem (světlo je v podstatě ta "zed") - žádný pocit těla, tudíž žádné "já" či Já. Vůlí se to nedá dosáhnout.
teonik píše:ahoj Petropíšeš
"No, nirvikalpa není vjem..."
návštěva dobře namítá:
"Jak může být vnímané, když to není vjem?
A jestli není vnímané, jak může někdo dodatečně říci, že něco takového existuje?..."
jsem zvědav,jaxe vypořádáš s těmito otázkami
abych pokročil dál ,myslím toto:
budto je něco vjem a nebo,když to není vjem,pak je to něco,co vjemy dělá
neboli,bud je něco vjem Absolutna nebo Absolutno samé...a ano-Absolutno není vjem,kdežto vše ostatní ano..
myslím,že se i hovoří:nemohu to vnímat,ale mohu Tím být...
s tím souhlasím
teonik píše:zážitky,popisované jako samadhi,ale pro mě nejsou bytím Absolutnem,nýbrž jen slabý odvar,jakýsi únik z obyčejného vjemového pole do prostoru ticha,přesunutí pozornosti z vjemů světa na vjem vědomí samého...a to má k bytí Absolutnem ještě velmi daleko...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník