Moderátor: rosada
rosada píše:Buddha je Tvoje máma, protože když je něco definované jako vysvobození ze znovuzrození, stále to v sobě to znovuzrození obsahuje.
Jana píše:rosada píše:Buddha je Tvoje máma, protože když je něco definované jako vysvobození ze znovuzrození, stále to v sobě to znovuzrození obsahuje.
... A pak je i možné, že tady může být ten ďábel žalobce, který nám nedovoluje vrátit se do srdce Mámy Honzama a Honzam musí v bolestech rodit, dokud toho žalobce neschramstne na vždycky ohnivé jezero.
Ale nic se neděje, Máma je jen jedna jediná, stejně tak jako je jen jedno jediné Srdce, kam je možné se vrátit, až ten náš vlastní žalobce v naší mysli vezme za své a dokážeme se dívat na veškerou existenci očima nevinného dítěte.
rosada píše:Asi tam mělo být něco jako všichni jsem buddhovství.
pohádka píše:Buddha je Tvoje máma, protože když je něco definované jako vysvobození ze znovuzrození, stále to v sobě to znovuzrození obsahuje.
nop píše:Závěr
Je zřejmé, že smyslem pobytu v jezeře je očista z rukou Beránka pro ty, kteří nebyli do té doby očištěni jeho krví. Až přijde konec věků, skončí vláda Beránka, skončí tento proces očištění, každé koleno poklekne a každý vyzná, že Ježíš je Pán. Proč však tolik lidí odmítá tuto v Písmu jasně vyjádřenou víru a naději? On nás sám Pán varoval:"Tento lid mne ctí rty, ale jejich srdce jsou ode mne velmi daleko. Marně mě však uctívají, vyučujíce nauky, jež jsou jen lidskými příkazy."
Uvědomme si prosím, že pokud vydáváme Boží láskyplný a spravedlivý proces očišťování za nějaké věčné trápení, vydáváme falešné svědectví o Bohu a tom, kterého poslal, našem Pánu Ježíši Kristu Nazaretském.
Jana píše:nop píše:Závěr
Je zřejmé, že smyslem pobytu v jezeře je očista z rukou Beránka .....
Závěr by měl být ten, že žalobci není potřeba dopřávat sluchu. Není potřeba věnovat pozornost myšlenkám, které žalují na domnělé špatnosti a nepřijatelnosti těch druhých (třeba politicích, homosexuálech).
Strážce prahu nás nepropustí, dokud nepoznáme láskyplnou podstatu všech našich zkušeností, všeho, co nás potkává.
" Byl jsem laskavým a milujícím nástrojem božím. Zároveň také velmi jasným,hutným a hmotným. Světlo naproti mně bylo kolegou v mé práci. Společně jsme pracovali na projektu, který bych nazval "prozírání duší". A byl jsem rád, když nějaká duše prohlédla klam iluze a zároveň si uvědomila její roli. Ale ty, kteří vězeli stále v pasti (typ 1 a 2), jsem byl ochoten v rámci možnosti pražit v kotlích pekelných, dokud si neuvědomí mou pravou podstatu."
viewtopic.php?f=260&t=2773&p=48948#p48948
Zdeněk píše:rosada píše:Asi tam mělo být něco jako všichni jsem buddhovství.
Buddhovství je abstraktum. Člověk ale není myšlenkový abstrakt, byť se za něj – ve své mysli – může schovávat.
rosada píše:Pro mě ta slova (zaplať pánbů) mají větší sílu.
rosada píše:rosada píše:Nerada se pohybuji v přesně vymezených pojmech. Nechci půl roku něco studovat. Reagovala jsem v duchu ryuninova člámku a tam mistr Dogen mluvil o Buddzích, tak jsem v tom pokračovala. Ve skutečnosti jsem psala o tom čemu se anglicky říká Buddha Nature. V advaitě Vědomí. Vědomí (Buddha nature) je jen jedno, tedy nadpis taky pokulhává. Asi tam mělo být něco jako všichni jsem buddhovství.
Oceán je hlubinou i vlnami. Vlna (logicky vzato) není a nemůže se stát celým oceánem. Ale právě pro to, že oceán je i i vlnami, může se i ve vlně procítit jako celý oceán - to je mytérium.
Vlna se zase může procítit jako součást ocenánu - to je zážitek.
No nic už zase plkám ...pohádka píše:Buddha neučil Advaitu ani Neo-Advaitu.
To neva, byl Buddha. :-)To přirovnání s oceánem svádí k představám, které neodpovídají skutečnosti, protože každý jeden kousíček každé vlny je ve skutečnosti celý oceán. Celý oceán je každá její změna. To je to mystérium, odlišující představitelný model od skutečného vědomí.
Myslím, že píšu totéž - to s tím mystériem, ale já radši jen naznačuju, ať se každý podívá sám.
Čemu nerozumím je, že po takovém výroku můžeš napsat:Buddha je Tvoje máma, protože když je něco definované jako vysvobození ze znovuzrození, stále to v sobě to znovuzrození obsahuje.
Zdeněk píše:pohádka píše:Buddha je Tvoje máma, protože když je něco definované jako vysvobození ze znovuzrození, stále to v sobě to znovuzrození obsahuje.
Jenom pokud by slova ukazovala opět na slova, nikoli na realitu mimo ně.
nop píše:To mluví někdo, kdo o sobě píše:
"Často se ho bojíme. Nazýváme ho třeba ďáblem. Tento princip je naší nedílnou součástí a jako boží nástroj nám pomáhá růst..."
Ale proč si mám uvědomovat jeho pravou podstatu? Musím si to opravdu uvědomovat? Uvědomovat "temnotu" ?
A jakým právem se odvažuje cizí lidi pražit?
Ať si hledí svého.
Jana píše:Proč si máme uvědomovat jeho pravou podstatu? Protože dokud dopřáváme sluchu žalobci v nás, tak nepoznáme nejen jeho pravou podstatu, ale nepoznáme ani svou vlastní podstatu.
Tedy pod tou slupkou, kdy ukazujeme na špatnosti těch druhých, je informace, že jejich špatnosti jsou ve skutečnosti naše vlastní špatnosti, které si nechceme přiznat. Jednou z těch největších špatností je pýcha, skrz kterou si troufáme stát se žalobci těch druhých, nevidíme si přitom na špičku vlastního nosu.
A v ještě větší hloubce je poznání, že vše je jedním, tedy ten pekelník - strážce prahu, který nás nepropustí dál, je obraz naší vlastní nevědomosti, dopřáváme sluchu žalobci v naší vlastní mysli. Staráme se o špatnosti těch druhých, o špatnost homosexuálů, politiků (jakým právem?), posuzujeme druhé a chceme, aby se strážce prahu staral sám o sebe a nepražil nás v kotli.
Všechno nečisté, veškerá iluze oddělenosti, v nás musí shořet. Shoří tak jako tak. Buď v ohni pekelném, nebo v ohni lásky k Bohu.
A ta druhá možnost je na rozdíl od té první nesmírně krásná, i když se fakticky jedná o to samé.
Není možné se tomu vyhnout. Vše, co propadlo do iluze nevědomosti, se z ní osvobodí.
pohádka píše: ...jsi žalobcem mysli....
Jana píše:pohádka píše: ...jsi žalobcem mysli....
Může se to tak opravdu jevit.
Ale je tady jen tendence poukázat na dokonalost, jakou je naše skutečná podstata, pokud tady není připoutanost k mysli (k formě, k tělu).
Je tou stejnou dokonalostí, jakou poznáváš ve svých dětech, které ještě nemají žádné tělo.
A díky tomuhle poznání se objevuje i poznání, že vše, co existuje, tedy i to, co nabízí mysl v podobě projevu, forem, je stejnou láskou, jako podstata toho.
Tedy není to ponížení mysli, ale naopak oslavou Boží mysli.
Jana píše:Jednou z těch největších špatností je pýcha, skrz kterou si troufáme stát se žalobci těch druhých, nevidíme si přitom na špičku vlastního nosu.
pohádka píše:"Boží mysl" = pýcha Jany na svou domnělou dokonalost
Jana píše:nop píše:To mluví někdo, kdo o sobě píše:
"Často se ho bojíme. Nazýváme ho třeba ďáblem. Tento princip je naší nedílnou součástí a jako boží nástroj nám pomáhá růst..."
Ale proč si mám uvědomovat jeho pravou podstatu? Musím si to opravdu uvědomovat? Uvědomovat "temnotu" ?
A jakým právem se odvažuje cizí lidi pražit?
Ať si hledí svého.
Proč si máme uvědomovat jeho pravou podstatu? .....
Není možné se tomu vyhnout. Vše, co propadlo do iluze nevědomosti, se z ní osvobodí.
Zdeněk píše:rosada píše:Pro mě ta slova (zaplať pánbů) mají větší sílu.
Ach Bože . To mi připomíná jak hádání se o cosi u malých chlapců.
To je mi líto.Buddha nature jednoduše není buddhovství, jako tree nature jednoduše není lesnictví. Ani to není strom povšechně.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků