Zdeněk píše:Jana píše:zabije Boha
Jano, píšeš sem názory, kterým sama nevěříš. Upřímnost by to chtělo.
Ježíš Kristus říkal: "Otec i já jedno jsme." Tudíž si uvědomoval, že je Boží. A byl umučený, ukřižovaný, zabitý. Ještě před tím, říkal: "Bože odpusť jim, nevědí, co činí."
Jana píše:Ježíšovo Největší přikázání nemůžeš ignorovat, pokud chceš Ježíše následovat.
Ale to ty ignoruješ cestu křížovou, ignoruješ Ježíše Krista.
To, co září ve spánku, bdění i snění v srdci, které patří Bohu, je vědomí Krista. Jestli je právě teď Kristus na křížové cestě, pak by ten, kdo se odevzdal Bohu, byl s Kristem na křížové cestě. Jenže nic takového tady není. Je tady jen Boží blahoslavení. Božské bytí, Kristovo vědomí a blahoslavení je Jedním. Noc dalšího to neobsahuje. Buddhisté tomu říkají Sat-čit-ánanda, křesťané Boží království, dává se tomu spousta jmen, ale je to stejné. Naprosto stejné.
Je možné, že potřebuješ jít křížovou cestou, je možné, že utrpení potřebuješ. Utrpení je důležité, dokud ho potřebujeme, ale každý jednou dospěje do stádia, kdy už ho nepotřebuje.
Když se farizeové doslechli, že umlčel saduceje, smluvili se a jeden jejich zákoník se ho otázal, aby ho pokoušel: „Mistře, které přikázání je v zákoně největší?“ (
Matouš 22, 34-36).
„Mistře, které přikázání je v zákoně největší?“
On mu řekl: „‚Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘
To je největší a první přikázání.
Druhé je mu podobné: ‚Miluj svého bližního jako sám sebe.‘
Na těch dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci.“Tohle je Zákon, který platí absolutně pro všechny a Největší přikázání.
A tohle říkal říkal lidem v dané době, ale jako největší přikázání ho neoznačil:
Zavolal k sobě zástup s učedníky a řekl jim: „Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne."Nicméně dál říká to, o čem jsem psala před tím:Ježíš říká: "Kdo pro mě život ztratí, získá život věčný."
"Neboť kdo by chtěl zachránit svůj život, ten o něj přijde; kdo však přijde o život pro mne a pro evangelium, zachrání jej.
Co prospěje člověku, získá-li celý svět, ale ztratí svůj život?
Zač by mohl člověk získat zpět svůj život?
Kdo se stydí za mne a za má slova v tomto zpronevěřilém a hříšném pokolení, za toho se bude stydět i Syn člověka, až přijde v slávě svého Otce se svatými anděly.“Ono totiž Největší přikázání je právě to, co iluzi oddělenosti roztaví, je tím, v čem umírá osobní život a probouzí se Život, který je Boží.