Stejně jako nejde zcela vyřadit ego, dokud máš tělo, nejde ani vyřadit Atman.
Když někdo vymyslí z vyčtenin zdánlivě správnou teorii a ulpí na ní
vostal petr píše:Jinak to o čem tady ten Adyashanti hovoří,
to je prostě rozdíl mezi ATMANEM a BRAHMANEM,
a já to tady říkám roky, že každý kdo realizuje Atman bude pak mít hodně velké problémy s realizací Brahmanu,
vostal petr píše:Stejně jako nejde zcela vyřadit ego, dokud máš tělo, nejde ani vyřadit Atman.
To je přece nesmyl co píšeš,
nikdo nic nevyřazuje,
nebot toto vše je obsaženo v Brahmanu,
jak to tedy můžeš z něj vyřadit, je to prostě v něm obsaženo...
Budto se tedy honíš jen za částí, nebo prostě jednoduše realizuješ celek,
ale ty technologie jsou rozdílné...
Vždyť to přece píšu, že to nejde. To že "to nejde vyřadit zcela" znamená, že lze prostě pustit ty připoutanosti. A pak je tu spousta náhledů na to. A o tom tu furt píšeme, o těch náhledech, každý dle svý zkušenosti a pojmologiky. Jak asi jinak...
vostal petr píše:
obzvláště ne debilovi jenž klade votázky jen proto aby mohl štourat,
vostal petr píše:salmo1cz píše:Musíme to brát tak, že osobní Átman pluje v proudu Bráhman. Až nastane čas Átman se v Brahma nakonec dříve či později rozpustí.
Pokud chceš aby něco plulo po proudu či v proudu,
tak to holt musíš pustit se vším všudy,
dokonce se ani nesmíš snažit to pouštět (což tam von říká)
no ale to můžeš udělat hned i bez toho Atmana,
prostě vše hnedka pustíš,
a to je technologie na realizaci Brahman...
Místo koncenrace (uvnitřnování) jen meditace (uvolnění)
miroslav píše:Nisargadatta Maharadž - Já jsem To
Vostál Petr - Já jsem ego
Tazatelka: To se ti tak jednoduše říká, ale tady je ta bolest.
Karl: Ta tady bude vždy.
Tazatelka: Ne, někdy je ta bolest pryč.
Karl: Ano, ale potom přijde znova. Občas přejdeš v pozorovatele a potom se tě to nemůže dotknout nebo to nemůžeš cítit, protože to pozoruješ. Ale potom jsi zase náhle v tom. A pak to jde zase zpátky k soužení. Někdy se prostě díváš jen na televizi. Nejsi involvovaná. Ale někdy jsi zase plně vevnitř programu. Ven z programu, dovnitř do programu. Ale tvoje existence nebyla nikdy jiná. Jako pozorovatel nejsi odlišná od toho, co pozoruješ. Jednou jsi jako pozorovatel venku a potom jsi zase v tom vevnitř.
Tazatelka: Není v tom tedy žádný rozdíl?
Karl: To je na tom to krásné. Jak často jsem vám to již řekl? Není žádná výhoda být tam a není žádná nevýhoda být tady. Nikdo tady není, kdo by mohl mít nějakou výhodu na žádném z těchto dvou míst. Jsou zde prostě jen ruzné zkušenosti a pocitování.
Tazatelka: Znamená to, že není možné najít žádné uspokojení?
Karl: Znamená to, že nemůžeš najít žádnou výhodu. A v tom nenaleznutí nějaké výhody nebo nějakého lepšího místa nebo čeho, pomine třeba ta představa nějaké výhody - když prostě jsi to, co jsi. Protože to, co jsi, nepotřebuje žádnou výhodu nebo nevýhodu, aby mohlo být tím, čím je. Není zde žádný vlastník čehokoliv. Žádné relativní vlastnictví. Ty jsi to. Ale to není něco, co můžeš dostat nebo dosáhnout. V tom, že jsi, co jsi, nemůžeš nic získat a nic ztratit. Nemůžeš dostat více nebo méně než to, co je. Co se tedy dá dělat? Protože to jsi, musíš dělat další zkušenost tvého Sebe. Nemůžeš přestat realizovat sám sebe. Je to nekonečný příběh.
Nisargadatta to nazval "oceánem utrpení". To bývá obvykle přehlédnuto. Oceán relativních zkušeností, který bude vždy plný utrpení. Strastiplné zkušenosti oddělenosti. Ty to nemůžeš zastavit. Neexistuje žádná jiná možnost zažít sám sebe. Bude to vždy zkušenost duality. To Jedno musí samo sebe zažít jako dvojnost. Z toho neexistuje žádná cesta ven. Někdy tady je sjednocení/jednota a někdy oddělenost. Jednotě se dává přednost a tomu druhému se chce vyhnout. Být jedno s milovanou jednotou a potom být zase oddělen.
Nisargadatta to nazval "oceánem utrpení". To bývá obvykle přehlédnuto. Oceán relativních zkušeností, který bude vždy plný utrpení. Strastiplné zkušenosti oddělenosti. Ty to nemůžeš zastavit. Neexistuje žádná jiná možnost zažít sám sebe. Bude to vždy zkušenost duality. To Jedno musí samo sebe zažít jako dvojnost. Z toho neexistuje žádná cesta ven. Někdy tady je sjednocení/jednota a někdy oddělenost. Jednotě se dává přednost a tomu druhému se chce vyhnout. Být jedno s milovanou jednotou a potom být zase oddělen.
vostal petr píše:miroslav píše:Nisargadatta Maharadž - Já jsem To
Vostál Petr - Já jsem egoTazatelka: To se ti tak jednoduše říká, ale tady je ta bolest.
Karl: Ta tady bude vždy.
Tazatelka: Ne, někdy je ta bolest pryč.
Karl: Ano, ale potom přijde znova. Občas přejdeš v pozorovatele a potom se tě to nemůže dotknout nebo to nemůžeš cítit, protože to pozoruješ. Ale potom jsi zase náhle v tom. A pak to jde zase zpátky k soužení. Někdy se prostě díváš jen na televizi. Nejsi involvovaná. Ale někdy jsi zase plně vevnitř programu. Ven z programu, dovnitř do programu. Ale tvoje existence nebyla nikdy jiná. Jako pozorovatel nejsi odlišná od toho, co pozoruješ. Jednou jsi jako pozorovatel venku a potom jsi zase v tom vevnitř.
Tazatelka: Není v tom tedy žádný rozdíl?
Karl: To je na tom to krásné. Jak často jsem vám to již řekl? Není žádná výhoda být tam a není žádná nevýhoda být tady. Nikdo tady není, kdo by mohl mít nějakou výhodu na žádném z těchto dvou míst. Jsou zde prostě jen ruzné zkušenosti a pocitování.
Tazatelka: Znamená to, že není možné najít žádné uspokojení?
Karl: Znamená to, že nemůžeš najít žádnou výhodu. A v tom nenaleznutí nějaké výhody nebo nějakého lepšího místa nebo čeho, pomine třeba ta představa nějaké výhody - když prostě jsi to, co jsi. Protože to, co jsi, nepotřebuje žádnou výhodu nebo nevýhodu, aby mohlo být tím, čím je. Není zde žádný vlastník čehokoliv. Žádné relativní vlastnictví. Ty jsi to. Ale to není něco, co můžeš dostat nebo dosáhnout. V tom, že jsi, co jsi, nemůžeš nic získat a nic ztratit. Nemůžeš dostat více nebo méně než to, co je. Co se tedy dá dělat? Protože to jsi, musíš dělat další zkušenost tvého Sebe. Nemůžeš přestat realizovat sám sebe. Je to nekonečný příběh.
Nisargadatta to nazval "oceánem utrpení". To bývá obvykle přehlédnuto. Oceán relativních zkušeností, který bude vždy plný utrpení. Strastiplné zkušenosti oddělenosti. Ty to nemůžeš zastavit. Neexistuje žádná jiná možnost zažít sám sebe. Bude to vždy zkušenost duality. To Jedno musí samo sebe zažít jako dvojnost. Z toho neexistuje žádná cesta ven. Někdy tady je sjednocení/jednota a někdy oddělenost. Jednotě se dává přednost a tomu druhému se chce vyhnout. Být jedno s milovanou jednotou a potom být zase oddělen.
miroslav píše:Nisargadatta to nazval "oceánem utrpení". To bývá obvykle přehlédnuto. Oceán relativních zkušeností, který bude vždy plný utrpení. Strastiplné zkušenosti oddělenosti. Ty to nemůžeš zastavit. Neexistuje žádná jiná možnost zažít sám sebe. Bude to vždy zkušenost duality. To Jedno musí samo sebe zažít jako dvojnost. Z toho neexistuje žádná cesta ven. Někdy tady je sjednocení/jednota a někdy oddělenost. Jednotě se dává přednost a tomu druhému se chce vyhnout. Být jedno s milovanou jednotou a potom být zase oddělen.
Tohle je podobně zaseklej "filosof" jako ty
Já myslel že umíš počítat do tří.
Plácá se mezi jednotou a dvojností.
C je správně.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků