Pedro píše:PS. I meditací dojdeš stavu, a není to žádná složitá disciplína, natož úsilí, kdy se tvá osoba vytratí.. to není žádná nová advaita, žádný novodobý objev, žádná amerika... Je to spontánní stav a posléze zkušenost, která ti tvůj život ovšem neukradne, nýbrž mu dává hlubší "rozměr".
Pedro píše:Někteří tomu říkají čtvrtý stav. Tehdy se teprve začínají zřetelněji uvolňovat vasány, páč se do toho nemontuje osobní vůle - ta vyklízí pole duchovní energii.
Ty vasány nejsou nic jinýho než myšlenky, představy, pocity, emoce.. propletené a svázané do výtek, předsudků, pochybností, strachů, hněvů, ideologií... Co uvízly v podvědomí a v mysli způsobují tlak. Nelze najednou tohle vše zprázdnit, nějakou další ideou, že jsi nic atp. Maximálně, je-li ta idea hodně silná, tak překryje a zatlačí vše ještě hloub... A chvíli se budeš cejtit in (v rámci té ideje), než to rupne...
Ani ta meditace ti to naráz hned vše neuvolní, co se ukládalo řadu let.
salmo1cz. píše:Vidíš to docela klaplo, mi trochu vrtalo hlavou proč Šankara ale i Vyasa tyto extase tak nějak raději odsunují na nepodstatnou kolej .Tu a tam to zaznělo, ale nikdo neřekl proč.Nakonec jsem uznal, že Šankara má pravdu.Já jsem hnedle věděl, že ten Išvara nebo kdo se za něho vydává je podezřelý panáček.I ty jeden.
Adi Sankara, otherwise known as Bhagavatpada, had a remarkable career within a short span of lifetime of thirty-two years. He was not merely an intellectual philosopher of the highest calibre, but also an ardent devotee and a mystic poet singing in ecstasy of the bliss and beauty of the Divine Mother. The austere and serene philosophy of the Upanishads was combined by him with a mystic ardour and fervour to produce a balanced system which would satisfy the deepest religious instincts of the people and which to this day stands unrivalled in its brilliance and mystic appeal.
Sankara, was, in addition, a practical reformer. He re-established the Shanmatas or the worship of the six ancient Gods, viz., the Saiva, the Sakta, the Ganapatya, the Vaishnava, the Saura and the Kaumara, and restored the influence of Hinduism among the people, with a belief in itself and in its capacity to satisfy the religious needs of its adherents. Just before Sankara appeared on the scene there was a medley of confused religious thinking in the country. On the one hand were the groups of karma-mimamsakas who concentrated on the precise and meticulous performance of the Vedic rites and rituals, independent of meditation and the soul’s worship of God. On the other were the nihilism of the Buddhists and the indeterminism of the Jainas. Kumarila Bhatta and Mandana Misra denounced the value of ‘jnana-marga’ and were exaggerating the importance of the strict observance of the outward forms of Vedic rites. The times were therefore ripe for an incarnation to appear on the scene and to re-establish the eternal truths of the Upanishads on a foundation of logical reasoning that could stand the severest tests of dialectical experts.
Jana píše:Pedro píše:PS. I meditací dojdeš stavu, a není to žádná složitá disciplína, natož úsilí, kdy se tvá osoba vytratí.. to není žádná nová advaita, žádný novodobý objev, žádná amerika... Je to spontánní stav a posléze zkušenost, která ti tvůj život ovšem neukradne, nýbrž mu dává hlubší "rozměr".
Jak jsi přišel na to, že když je tady neustále jasno, čím to všechno je, že Ti někdo ukradl život. Je to obráceně. Z toho života, který je Boží, Ti může být ukradena jen představa vlastní individuality i s jejím příběhem, jakožto něčeho skutečného, od toho ostatního odděleného.
Pedro píše:Jana píše:Pedro píše:PS. I meditací dojdeš stavu, a není to žádná složitá disciplína, natož úsilí, kdy se tvá osoba vytratí.. to není žádná nová advaita, žádný novodobý objev, žádná amerika... Je to spontánní stav a posléze zkušenost, která ti tvůj život ovšem neukradne, nýbrž mu dává hlubší "rozměr".
Jak jsi přišel na to, že když je tady neustále jasno, čím to všechno je, že Ti někdo ukradl život. Je to obráceně. Z toho života, který je Boží, Ti může být ukradena jen představa vlastní individuality i s jejím příběhem, jakožto něčeho skutečného, od toho ostatního odděleného.
Já jsem na to nepřišel, setkal jsem se s tím.. čili s lidmi, kteří měli z toho strach.
I když jim bylo vysvětleno, že tu jde o sebepoznání a nikoliv o sebeodcizení...
Tak to dopadá, když lidi příliš čtou po venku a málo v sobě.
Pak jim to straší nebo ohňostrojuje v hlavě a brání pustit pozornost hloubš.
salmo1cz. píše:Vidíš to docela klaplo, mi trochu vrtalo hlavou proč Šankara ale i Vyasa tyto extase tak nějak raději odsunují na nepodstatnou kolej .Tu a tam to zaznělo, ale nikdo neřekl proč.Nakonec jsem uznal, že Šankara má pravdu.Já jsem hnedle věděl, že ten Išvara nebo kdo se za něho vydává je podezřelý panáček.I ty jeden.
Vostálník píše:Musím se pochlubit,
u Šankarčárji jsem jednou byl, někde jsem jej jednou náhodou natrefil,
ale na rozdíl od Bruntona jsem z něj netahal typy na nějaké osvícení mudrce...
Kdyby snad někdo náhodou nevěděl jak je to možné, tak je to proto, protože je to titul, něco jako dalajláma nebo pitomec (to se v některých rodinách také dědí z generaci na generaci)
.Adi Sankara, jinak známý jako Bhagavatpada, měl pozoruhodnou kariéru během krátkého období života třiceti dvou let. Nebyl pouze intelektuálním filozofem nejvyššího kalibru, ale také horlivým oddaným a mystickým básníkem zpívajícím v extázi blaženosti a krásy Božské Matky...
Pedro píše:Můžeš mi tu skutečnost toho nějak dokázat? Není to skutečné, je to jen příběh. Smysly, vnímání, zrody i zániky jsou jen příběh.
Co máš furt s tim dokazováním? Když máš ideu, že nejsi, já nejsem, nikdo není.. tak jak tě tý ideje zbavit? Leda ti useknou palici..
Pedro píše:Ty mi připomínáš tím mletím stále stejného dokola jednoho vodníka v Brodcích.
miroslav píše:Veil píše:
Nikdo to nevidí celé.
Jak by to mohl nikdo vidět celé, když nikdo přece neexistuje?
miroslav píše:Nikdo neexistuje, existuje jenom někdo.
miroslav píše:Takže nikdo to nemůže vidět celé, ani částečně, protože nikdo neexistuje.
No to je jasný.
A co se extáze týče, zřejmě neměl důvod se jí děsit.
Návštěvník píše:Aby existoval příběh, musí existovat minulost. Teď není žádná minulost. Proto příběh teď není nic skutečného.
Neexistuje žádný subjekt, který by to zažíval.
Veil píše:Návštěvník píše:Aby existoval příběh, musí existovat minulost. Teď není žádná minulost. Proto příběh teď není nic skutečného.
Ano. Ale není ani žádné teď. Je jen tohle. Nemá to žádný čas.
Vostálník píše:Kopance do prdele ode mne nedostávají lidé za extáze a za serfování,
ale za to že si to pletou s osvícením,
....
Nemá to žádný čas.
Co ty o tom víš
Ty tu tvrdíš, že "ty naše zrody a zániky jsou skutečné, i těla, smysly a jejich vnímání". Já říkám, že je to jen příběh. Tak proto tě vyzývám, abys to teda dokázal, že je to skutečné. Jak jinak ti to mám ukázat, že je to jen příběh, který nemá žádný vztah k realitě? Dokázat to nemůžeš, proto píšeš "Co máš furt s tím dokazováním?". Jinak bys mi to přece lehce dokázal a bylo by jasno, ne?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků