Veil píše:Jana píše:Ať je to cokoli, pokud je tu nějaká skutečnost, tak je vědomá.
To jsou jen vysněná pravidla. Copak není jasné, že by to byla dualita?
Ze stejného důvodu nejsou například mravenci, protože to by byla dualita.
Veil píše:Jana píše:Ať je to cokoli, pokud je tu nějaká skutečnost, tak je vědomá.
To jsou jen vysněná pravidla. Copak není jasné, že by to byla dualita?
Veil píše:Jana píše:Ať je to cokoli, pokud je tu nějaká skutečnost, tak je vědomá.
To jsou jen vysněná pravidla. Copak není jasné, že by to byla dualita?
Jiný způsob jak to vidět je kostka. Obrázek s optickou iluzí. Jeden pohled a vidíte kostku v rohu. Myslíte si, že jste kostka co potřebuje stát se jedním s podlahou a zdí jednoty a guru vám navrhne cesty jak toho dosáhnout tím, že budete potichu, v klidu, půjdete dovnitř atd., ale tohle je stejná kostka (obrázek, kde je lépe vidět, že to byl optický klam), zatímco jste mysleli já jsem oddělená bytost ve skutečnosti tam žádná kostka není, už je to jednota. Kdo by mohl cokoliv dělat? Guruové tvrdí že se stali jedním, ale vy jste pořád kostka která je musí následovat, aby našla lásku a blaženost.
Obrázek panáčka mluvícího na domnělou kostku (klam) - pomůžu ti se probudit k tvé pravé podstatě.
Vypravěč: Kostka nikdy nedosáhne jednoty, protože už teď tu není. Vy už tu teď nejste. Proto když já jsem odpadne, nikdy se to nestalo, nikdy nebylo nic než jednota. Jednota nemá žádné oči ani uši, žádné vědomí ani poznání. Bez svědka, bez všech možností se poznat, se nic neděje. Jak děsivé a tabu je vidět Tolleho, Moojiho, Byron Katie, Ruperta Spiru, Adyashantiho, všichni pravděpodobně milí a plní lásky a dobrý záměrů (jako já když jsem si myslela, že učím), a i zdánliví velikáni jako Ramana a Nisargadatta, jak mluví ke kostkám a bublinám, které tam nejsou a mluví o vědomí které neexistuje.
If there is an infinite ocean that is everything and nothing,
and somewhere within this ocean there was an apparent balloon,
also full of everything and nothing..
what would be left if one day the balloon burst?
Pokud existuje nekonečný oceán, který je vším a ničím,
a někde v tomto oceánu byl zdánlivý balón,
také plný všeho a ničeho...
co by zbylo, kdyby jednoho dne balón praskl?
-Jim Newman o nedualitě
dodo píše:Takže podľa teba, aby tu nebola dualita existuje iba „tohle“. Vedomie nie je „tohle“, to proste neexistuje.
Teba skutočný je len objekt - tohle (to čo sa zdánlivo deje) a subjekt-vedomie (to čím to zdánlivé dianie, teda tohle vnímaš), neexistuje.
Jana píše:Jim Newman stejně jako oni "zdánliví velikáni" přirovnává "tohle" (Jsoucno, Bytí, Vědomí, Boha, absolutno, Nirvánu, Království nebeské, Lásku...) k nekonečnému oceánu a osobu (ego, iluzi oddělenosti, osobní vědomí, ztotožnění s tělem a myslí...) k bublině, která se svým obsahem od oceánu nijak neliší.
Odtud pravé Já, protože skutečný Mistr vidí v každém a ve všem stejnou kvalitu, jakou poznává v sobě.
Veil píše:Abys to nemusela hledat:
Tady je poukazováno na to, že samotný základ těch učení je lež, nebo spíš takový podvůdek na hledajícího. Říká mu totiž, že čím ve skutečnosti je, je nějaké nadjá, univerzální vědomí a podobně. Neexistující já se tak vede jak osel za mrkví za já s velkým J, které už jistě bude existující a pokud možno nesmrtelné a bohem. Ten podvůdek je v tom, že ten koho tam vedou, ten kdo hledá, ve skutečnosti vůbec není. Je to naprostá iluze. Ten jediný kdo něco hledá a kdo má něco zdánlivě nalézt, je ten co nikdy neexistoval. Mistři to buď neví, což znamená, že jsou pořád ve snu o já a jeho existenci, nebo to ví a tím horší ten podvod je.
Veil píše:dodo píše:Takže podľa teba, aby tu nebola dualita existuje iba „tohle“. Vedomie nie je „tohle“, to proste neexistuje.
Ano. Není žádné vědomí fungující jako subjekt.Teba skutočný je len objekt - tohle (to čo sa zdánlivo deje) a subjekt-vedomie (to čím to zdánlivé dianie, teda tohle vnímaš), neexistuje.
Jak by mohl být objekt bez subjektu? Tedy ani žádný objekt. V takovém případě je jasné, že všechno je jen děj.
Jana píše: Kde Jim Newman mluví o podvodném učení "zdánlivých velikánů" jako jsou například jmenovaní Ramana a Nisargadatta? Kde konkrétně Jim Newman říká, že samotný základ jejich učení je lež ? Opravdu tak dobře znáš, o čem oni "zdánliví velikáni" mluvili, že něco takového můžeš tvrdit?
Jana píše:Ten důvod, proč se Ti, Veile, jeví, že s "zdánliví velikáni mýlí" je v tom, že nepoznáváš, že forma je skutečně prázdná a všechno, co se jako forma jeví, je ve své podstatě prázdnota.
Proto se Ti líbí představa například Ramany jakožto velké duté kostky a malé kostky žáka.
Ale nevidíš, že s poznáním, kým jsme, ona forma poznávaná skrz smyslové vnímání a vyvstávající v mysli, je prázdná, nemá žádné hranice.
Na druhé straně nepochybuji o tom, že iluzornost mysli dokážeš prohlédnout. Jen Ti chybí poznání, kdo jsi, a tím pádem i poznání, kdo jsou oni velikáni.
Veil píše:Jana píše: Kde Jim Newman mluví o podvodném učení "zdánlivých velikánů" jako jsou například jmenovaní Ramana a Nisargadatta? Kde konkrétně Jim Newman říká, že samotný základ jejich učení je lež ? Opravdu tak dobře znáš, o čem oni "zdánliví velikáni" mluvili, že něco takového můžeš tvrdit?
Říká to přímo tady v té citaci na téhle stránce v tom kurzívou.
Jim Newman říká: "A to jsou velmi velmi odlišné zprávy. Jedna, kde je jednotlivec který má něco skutečně dělat a druhá, která říká, že každá oddělenost je iluzorní a není nikdo kdo by to mohl najít, protože není nic kromě neoddělenosti."
Tázající: Jaký je rozdíl mezi touto zprávou a tradiční nedualitou, která se snaží potěšit já?
Jim: "Nemyslím, že se snaží potěšit já. Jediný způsob, jak může někdo navrhovat někomu jinému nějakou cestu je, pokud si myslí, že něco našel, nebo pokud si myslí, že oddělenost je skutečná. A jen z toho pohledu, že oddělenost je skutečná mohou přicházet doporučení, být víc vědomý, někam zaměřovat pozornost, vyvíjet vědomí, nebo odstup, a že to může být prospěšné při hledání neoddělenosti. To vše může přijít pouze z přesvědčení, že oddělenost je skutečná. Tahle nekompromisní zpráva není nekompromisní volbou. Je nekompromisní, protože bylo rozeznáno, že není žádné oddělení a není způsob, jak oddělení vytvořit, protože je jen neoddělenost. Zkušenost oddělení je zcela iluzorní, takže nikdy nenajde neoddělení. Ani to není ve skutečnosti oddělení, i to je iluze. Nemá to žádné kompromisy, to je celá pointa."
Veil píše: To je ta pointa. Že mistři mluví ke kostkám, které tam nejsou.
Jana píše:Řekne Ti: "Podívej se". Neříká Ti, abys přeměnil hada na provaz
Jana píše:Dobře, Jim Newman to říká naprosto přesně, stejně tak o tom mluví i Ramana a další.
Když budeš věřit, že iluze je skutečnost, když budeš kupříkladu věřit, že provaz je nebezpečný had. Jak Ti od strachu z něj může pomoci ten, kdo ví, že to je pouhý provaz?
Řekne Ti: "Podívej se". Neříká Ti, abys přeměnil hada na provaz, neříká, že máš něco udělat s hadem, ale jen poznat skutečnost.
A stejné je to se všemi těmi tanečky okolo, kdy se nabízejí rozmanité způsoby, jak prohlédnout iluzi, jak poznat pravdu.
Veil píše:Jana píše:Dobře, Jim Newman to říká naprosto přesně, stejně tak o tom mluví i Ramana a další.
Nenene, je tu obrovský rozdíl. Newman říká, že tu nikdo není a není čeho dosahovat, protože všechno už je tohle a tohle je nepoznatelné a bez já. Tak kdo by měl kam jít a co realizovat?
Veil píše:Ramana říká provádějte sebedotazování. Ramana říká „Ten, kdo je takto sjednocen s Nejvyšším universálním vědomím, nazírá na vše stejně, vidí Já přítomné ve všech bytostech a všechny bytosti v Já.“. Chápeš? Ramana přímo předpokládá, že je tu někdo, kdo může dosáhnout toho, že bude vším. Že je kam se dostat a co realizovat a ten subjekt je skutečný a může být realizací subjektem bohem.
To je naprosto něco jiného a přímý rozpor.
Pokud existuje nekonečný oceán, který je vším a ničím,
a někde v tomto oceánu byl zdánlivý balón,
také plný všeho a ničeho...
co by zbylo, kdyby jednoho dne balón praskl?
-Jim Newman o nedualitě
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník