rosada píše:Návštěvník píše:Někteří by rádi furt enem loupali a loupali a pozorovali a pozorovali, aby mohli být činní = živí, jako konatelé, osoby, ega... :-)
Vždyť je to krásná činnost. Člověk si popláče ...
A naplesá....
rosada píše:Návštěvník píše:Někteří by rádi furt enem loupali a loupali a pozorovali a pozorovali, aby mohli být činní = živí, jako konatelé, osoby, ega... :-)
Vždyť je to krásná činnost. Člověk si popláče ...
1. Já je: já je a to že říkáš, že "já není" je kamufláž - měl bys prokouknou a zjistit, že já je a dá se krásně pročišťovat.
2. oponenti Goro a spol. (a momentálně i já): Já není - "já/ego" je jen kamufláž, když se pořádně podíváš, zjistíš, že není - nic takového jako já/ego není.
Tak už?
Když jsem neexistenci já uviděl, neměl jsem nejmenší tušení o nějakém duchovnu a nikdy by mě nenapadlo, že slovem já se může myslet taky něco jiného, než co tomu významu přikládá běžný, o duchovno se nezajímající, člověk.
Můžeš ho pročišťovat jak chceš, nakonec zjistíš, že celou dobu neexistovalo . Tvrdit že neexistuje samozřejmě nepomůže. Stejně jako tvrdit, že existuje. Musí to být viděno.
Návštěvník píše:Minimálně se "já" projevuje coby individualita, je účastna různých vztahů, zaujímá různé postoje (nelze jinak), dnes a denně se rozhoduje atd. Tak je vlastní individualitě ve světě.
Návštěvník píše:Co bude asi důležité je působení té individuality, jáčka ve světě. Jak působí a zde přichází na řadu motivace jáčka, individuality, které určují, ty motivace jeho působení. jsou-li vedeny, resp. jsou-li v souladu s celkem nebo proti němu, jsou-li vedeny láskou (nerada používám tohle slovo v diskzuích, ale nyní nemohu jinak), nebo jsou vedeny sobeckostí, tzn. jednám, myslím s vidinou kořisti pro své já...
Já je píše:Čistit - třeba sklo v okně - neznamená to, že vezmeš kladívko a sklo jednou ranou zcela navždy vysklíš . Ale naopak, pečlivě ho od prachu, ptačího trusu, mušinců, pavučin a pod. očistíš tak, aby když se tím oknem podíváš ven, tak vidíš vše jasně, jako by jsi byl venku, nikoli zamženě a zkresleně, přes špinavé a popatlané sklo.
Očištovat své já, znamená jen to, že ho zbavuješ nežádoucích nečistot - zloby, vzteku, závisti, nenávisti, pýchy, nelaskavosti, sobeckosti, povyšování se nad jinými já, a tak dále, atakdál. Ale to by jsi přeci měl dávno vědět.
Návštěvník píše:Minimálně se "já" projevuje coby individualita, je účastna různých vztahů, zaujímá různé postoje (nelze jinak), dnes a denně se rozhoduje atd.
Jak působí a zde přichází na řadu motivace jáčka, individuality, které určují, ty motivace jeho působení. jsou-li vedeny, resp. jsou-li v souladu s celkem nebo proti němu, jsou-li vedeny láskou (nerada používám tohle slovo v diskzuích, ale nyní nemohu jinak), nebo jsou vedeny sobeckostí, tzn. jednám, myslím s vidinou kořisti pro své já...
Návštěvník píše:Takže když to shrnu, vlítnout do jakékoli diskuze s výtězným voláním: "Já neexistuje" je no ehm poněkud úsměvné. Když se zároveň nevysvětlí, nebo alespoň nepokusí vysvětlit, přiblížit - souvislosti...opakovat to nebo k tomu dodávat: "tak se přesvěč", nebo dokonce operovat a dodávat váhu mému výkřiku odvoláváním se na velikány je taky úsměvné.
Pokud by to goro chápal jako vybídnutí k rozvedení, jak je to s tím já, bylo by to fajn...
Goro píše:Návštěvník píše:Takže když to shrnu, vlítnout do jakékoli diskuze s výtězným voláním: "Já neexistuje" je no ehm poněkud úsměvné. Když se zároveň nevysvětlí, nebo alespoň nepokusí vysvětlit, přiblížit - souvislosti...opakovat to nebo k tomu dodávat: "tak se přesvěč", nebo dokonce operovat a dodávat váhu mému výkřiku odvoláváním se na velikány je taky úsměvné.
Pokud by to goro chápal jako vybídnutí k rozvedení, jak je to s tím já, bylo by to fajn...
Hahaha a když ti to vysvětlím já, tak to pro tebe úsměvné nebude? Když jsou pro tebe úsměvná slova mistrů i vlastní zkoumání, nevím co už pro tebe úsměvné není. Nemám žádnou potřebu vyvracet ti tvoje názory, hádat se s tvými myšlenkami. Proč bych to dělal? Je tu obrovské vlákno plné hádání o neexistenci já: viewtopic.php?f=145&t=90
nebo v krátkosti zde: http://mozaika.bloguje.cz/905159-nikdo-tu-neni.php
Jana píše:Honzam píše:Nejá je strašlivé. Hledat zdroj utrpení a tak vysvobození pro všechny nevědomé individuality si troufne jen šílenec nebo Buddha.
Vede k němu děsivá otázka "Kdo není námi?".
Kdo není s námi ?
Návštěvník píše:Skutečný mistr i ránu holí uštědří jen tehdy, ví-li, že k něčemu bude.
Stejně tak volí slova.
Tvůj projev je jen násilné tlačení něčeho, co se stalo tvou moldou: "Já neexistuje."
Více nenabídneš, neumožníš k tomu "vidění" (říkáš), prožitku dovést, jen stále hulákáš: "Já neexistuje", dokonce se snažíš zaštiťovat mistry, hrozíš holí... :-)
Zkus to jinak...ale nemusíš...
Skutečného mistra dělá schopnost poznání předat.
Hulákat něco dokáže každá opice.
Nemůžu ti umožnit vidět to, to musíš sama. Já ti můžu dát jen pohlavek, když se díváš jinam. Navíc jsem se tady celkem snažil k tomu vidění někoho dovést (viz několik duelů).
Ty to zkus jinak. Já nemusím nic, já není.
Hulákat něco dokáže každá opice.
Tak přestaň hulákat .
Pořád to nechápeš, nebo nechceš pochopit. Opakuji znovu: Můžeš si pročišťovat já jak dlouho chceš. Nakonec stejně zjistíš, že neexistuje.
Abych otočil tvé přirovnání: Myslíš si, že čistíš sklo, ale žádné tam není. Není potřeba ani čistící prostředky, ani kladívko. Už to chápeš?
Já je píše:Opakovat si to můžeš do alelujá, stejně nakonec jednou zjistíš, že pravdu mám já.
Já je píše:Stadium "neexistence já" je jen slepá ulička v hledání Univeza
Malý Vlk píše:To samé - prosím o předání vlastní zkušenosti. Jakou cestou ji šel ty? Kam jsi došel? Co jsi poznal a viděl? Kde jsi to Univerzum tedy nakonec našel, jestli jsi jej našel?
Kontemplace: Stanutí se pravdou
Skrze koncentraci se stáváme jednobodovými. Skrze meditaci rozšiřujeme své vědomí do Nesmírnosti a vcházíme do jejího vědomí. Ale v kontemplaci vrůstáme do Nesmírnosti samé a toto vědomí se stává naším zcela vlastním. V kontemplaci jsme současně ve své nejhlubší koncentraci i ve své nejvyšší meditaci. Vrůstáme v pravdu, kterou jsme viděli a cítili v meditaci, a v kontemplaci se s ní stáváme naprosto jednotni. Pokud se soustředíme na Boha, můžeme cítit Boha přímo před námi anebo vedle nás. Když meditujeme, můžeme cítit Nekonečnost, Věčnost a Nesmrtelnost uvnitř nás. Avšak když kontemplujeme, uvidíme, že my sami jsme Bůh, že my sami jsme Nekonečnost, Věčnost a Nesmrtelnost.
Kontemplace znamená naši vědomou jednotu s nekonečným, věčným Absolutnem. V kontemplaci Stvořitel a stvoření, milující a Milovaný, znalec a poznávané se stávají jedním. V jeden okamžik jsme božským milovníkem a Bůh je Nejvyšším Milovaným. V příští okamžik si vyměníme úlohy. V kontemplaci se stáváme jedním se Stvořitelem a vidíme celý vesmír uvnitř sebe. Když se v tu chvíli podíváme na svou vlastní existenci, nevidíme lidskou bytost. Vidíme cosi jako zdroj světla, míru a blaženosti.
* Koncentrace předává poselství bdělosti. Meditace předává poselství nesmírnosti. Kontemplace předává poselství neoddělitelné jednoty.
http://www.srichinmoy.org/czech/duchovn ... tanuti_se/
V příští okamžik si vyměníme úlohy.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků