Pro Návštěvníka

Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Jana » úte 04. čer 2024 6:58:58


Nebylo by dobré přeci jen zkusit poznat Skutečnost


To ti doporučuji. Potom přestaneš psát nesmysly o dvou světech a že svět je neskutečný. Ovšem dosáhne to jen málokdo, takže se uvidí, kolik inkarnací na to ještě budeš potřebovat. Ale jednou to určitě bude, utěšuje Nisargadatta. :)


Ta citace Nisargadatty o dvou světech, skutečném - který poznává Probuzený a neskutečném, iluzorním, který je běžně poznáván skrz tělo a mysl Ti připadá nesmyslná?

Nisargadatta říkal nesmysly, když mluvil o těchto dvou světech?

Tazatel: Existují dva světy?

M: Váš svět je pomíjivý a proměnlivý. Můj svět je dokonalý a neměnný. Můžete mi o svém světě říkat cokoli chcete – budu poslouchat pozorně, možná dokonce i se zájmem, ale ani na okamžik nezapomenu, že váš svět neexistuje, že sníte.

viewtopic.php?f=60&t=6458&start=20#p170081


Je to, co říká Nisardadatta podle Tebe opravdu nesmysl?
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 9106
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 04. čer 2024 7:46:32

Je to, co říká Nisardadatta podle Tebe opravdu nesmysl?


Správně jsi nedávno potvrdila, že ve slovech to skutečně není - takže klidně potvrdím, že to, co říká Nisargadatta slovy, je nesmysl. Nesmysl ale není to, co ho vede to lidem takto "říkat"...

Konkrétní slova jsou určena konkrétním lidem, kteří jsou připraveni pochopit ta slovní spojení správně a také správně je uvést do vlastního života.
Kdyby to totiž bylo v těch slovech, mluvili by všichni úplně stejné věty. Protože ale takto nemluví, musí v tom být nějaký fígl...¨

A ten "fígl" je pouze v tom, že oni mluví k živým lidem, kteří v dané chvíli mají konkrétní schopnost pochopení těchto slov.

My tedy máme dvě možnosti, jak s tím naložit:

1. vzít ta slova úplně doslovně jako všeobecně platné dogma, a tak se dostat často do polemiky s jinými vyjádřeními
anebo
2. snažit se pochopit to, co se snaží mluvčí těmi slovy vyjádřit - doslova se dá napsat "jít za pouhá slova".

To rozhodnutí je na každém zvlášť.
Pro mne není podstatné jakými slovy to kdo popisuje, mne vždy přitahuje to, co se snaží těmi slovy skutečně vyjádřit...

Jeden pisatel to vysvětloval na jiném příkladě. Říkával, že Chrám je sice postaven z kamenů, ale i když ty kameny roztřídíš kolem sebe podle velikosti, v těch kamenech samých ten Chrám neuvidíš.
Návštěvník
 

Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Jana » úte 04. čer 2024 14:00:28

Návštěvník píše:
Jana píše:Je to, co říká Nisardadatta podle Tebe opravdu nesmysl?


Správně jsi nedávno potvrdila, že ve slovech to skutečně není - takže klidně potvrdím, že to, co říká Nisargadatta slovy, je nesmysl. Nesmysl ale není to, co ho vede to lidem takto "říkat"...


Rozumím, z osobního pohledu, ve kterém věříme, že jsme oddělenými individualitami a realitu poznáváme jen skrz smyslové vnímání a mysl, se to takhle jeví.

Z povrchního pohledu se jeví rozbouřené moře jako neustálá proměna, děj, projev. Při ztotožnění s vlnou je možné prožívat vzestup růst i hrůzu pádu, vlnobití jako boj o život, zánik vlny, smrt.

V nejhlubším poznání je v hlubinách klid a v celistvém poznání oceánu se nic se samotným oceánem neděje.

Z pohledu vlny je tvrzení oceánu, že je tady klid a nic se neděje, o nic nejde, nesmyslné.

Probuzení je poznání pravého Já, které je vším, co je a které je neměnné.
Iluzí odděleností je víra, že jsme tvarem, formou, smrtelným osobním já, které je od zbytku odděleno.

Konkrétní slova jsou určena konkrétním lidem, kteří jsou připraveni pochopit ta slovní spojení správně a také správně je uvést do vlastního života.
Kdyby to totiž bylo v těch slovech, mluvili by všichni úplně stejné věty. Protože ale takto nemluví, musí v tom být nějaký fígl...

Ano, není to ve slovech, ale v otevřenosti pro Poznání nebo zabedněnosti, která "ví", co říkají Probuzení špatně.

Jakmile poznáváš Skutečnost stejně jako Probuzení, mohou být použita jakákoliv slova a je jasné, o čem Probuzení mluví.
Se zabedněností v nevědomosti a ve víře, že jsi určitou formou a že víš, že ti druzí jsou na rozdíl od Tebe hlupáci a cokoliv jiného, co nejsi, mohou Probuzení vytesávat slova do zlata a není to nic platné.

Proto takové Nisargadatta vyhazoval, posílal pryč a neplýtval energií, aby pro ně vymýšlel nějaká nejvhodnější slůvka.

A ten "fígl" je pouze v tom, že oni mluví k živým lidem, kteří v dané chvíli mají konkrétní schopnost pochopení těchto slov.


Ten fígl spočívá v tom, že s tím, jak se otevíráš Pravdě, se k Tobě dostává přesně to, co potřebuješ. Sám začneš rozlišovat, co Ti chutná Pravdou, co osvobozuje. To, co Tě neoslovuje, necháš být. Co je radostí a naplněním, to probouzí.

My tedy máme dvě možnosti, jak s tím naložit:

1. vzít ta slova úplně doslovně jako všeobecně platné dogma, a tak se dostat často do polemiky s jinými vyjádřeními
anebo
2. snažit se pochopit to, co se snaží mluvčí těmi slovy vyjádřit - doslova se dá napsat "jít za pouhá slova".


Pravdu nalézáš za slovy, nikoliv ve slovech. Jakmile ji nalézáš za slovy, je jasné i to, co Probuzený těmi slovy říká.

Nicméně pokud nalezneš jediného Probuzeného, kterému absolutně důvěřuješ, můžeš všechno, co víš, pustit a nechat ho, ať veškerou práci na Tvém probuzení udělá on. Můžeš jet obrazně řečeno do Světa Probuzených na hřbetě Probuzeného. Nepřemýšlet o tom, co říká, co tím myslí, ale rovnou se dívat jeho očima, vnímat, co vnímá, nepolemizovat o tom. To, co je zatím nevyjasněno nechat, ať se rozpustí ve Tvé pozornosti k tomu. Dovolit tak, ať Milost Probuzených mění Tvé srdce. Tím, že s ní jedeš na jedné vlně Tě nemůže Milost Probuzených minout. Můžeš si všimnout, že většina Probuzených svým učitelům nejen bezmezně věřila, ale věnovala maximálně pozornost tomu, co Probuzení říkali.
Podívej se na Nisargadattu, ručně sám sepsal celou knihu promluv svého gurua a bezmezně mu věřil:

„Řeknu vám svůj případ. Byl jsem prostý člověk, ale věřil jsem svému mistrovi. Co mi řekl, to jsem dělal. Řekl, abych se soustřeďoval na Já jsem, což jsem dělal. Řekl, že jsem nad vším, co lze vnímat a chápat, a já jsem mu věřil. Odevzdal jsem se mu srdcem i duší, svou veškerou pozornost a věnoval mu všechen volný čas, který mně zbýval po práci pro zabezpečení rodiny. Výsledkem mé víry a opravdového úsilí, bylo, že jsem si uvědomil své Já za tři roky." (Maharaj Nisargadatta - Já jsem To)
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 9106
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Tara. » úte 04. čer 2024 14:03:07

Jani, kdo je pro tebe tvůj mistr?
Tara.
 

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Jana » úte 04. čer 2024 14:41:49

Tara. píše:Jani, kdo je pro tebe tvůj mistr?


V promluvách všech Probuzených je z mého pohledu dokonalá jednota.

A tím nejskutečnějším, je Boží láska, která je pravým Já.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 9106
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Jana » úte 04. čer 2024 15:07:13

salmo1cz. píše:Nejsou žádný dva světy, ale existuje nekonečno pohledů na svět. Na jeden svět.
Z pohledu ega je svět tam venku, oddělený.
Z pohledu Já je vše Já, celý svět je Já


Ano

Ten jeden jediný svět, který je neměnný a dokonalý, je skutečný, všechny ty rozmanité světy se všemi těmi nedokonalostmi jak se jeví ze všech těch osobních pohledů, jsou iluzorní.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 9106
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 04. čer 2024 17:07:37

Jana píše:„Řeknu vám svůj případ. Byl jsem prostý člověk, ale věřil jsem svému mistrovi. Co mi řekl, to jsem dělal. Řekl, abych se soustřeďoval na Já jsem, což jsem dělal. Řekl, že jsem nad vším, co lze vnímat a chápat, a já jsem mu věřil. Odevzdal jsem se mu srdcem i duší, svou veškerou pozornost a věnoval mu všechen volný čas, který mně zbýval po práci pro zabezpečení rodiny. Výsledkem mé víry a opravdového úsilí, bylo, že jsem si uvědomil své Já za tři roky." (Maharaj Nisargadatta - Já jsem To)


Jani, zkus, prosím, pro moji - velmi soukromě sobeckou zvědavost - nějak napsat, jak podle tebe funguje spojení mistr a žák a spojení žák a mistr, protože to je podstata nejen toho příběhu Nisargadatty, ale i obrovského davu jiných, kteří úplně jinými slovy popisují zcela totéž. Domnívám se totiž, že bez tohoto vysvětlení prostě nelze pochopit, co Nisargadatta v tomto jediném odstavci vlastně skutečně sdělil....
Návštěvník
 

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Jana » úte 04. čer 2024 17:29:07

Jelikož jsi, Návštěvníku, utajený, tak dobře.

Nisargadatta svůj vztah ke svému mistrovi vyjadřoval takhle:

Šrí Nisargadatta Maharádž je znám jako nekompromisní džňánin, jehož promluvy byly ostré jako břitva. Méně už se ví, že to byl také velký bhakta, který zpíval 4x denně bhadžany a uctíval až do své smrti svého milovaného Gurua Šrí Siddharaméšvara Maharádže. V nahrávce si můžete poslechnout nádherný extatický Nisargadattův zpěv, z něhož je cítit obrovská síla, oddanost Mistrovi a spontaneita. Je to krásný bhadžan - pálana (ukolébavka), který složil k poctě Siddharaméšvara Nisargadattův spolužák Šrí Dattátraja.

Ref: dzó dzó dzó dzó ré siddharáma
sadguru púrnabrahma

Spi, spi, spi Sadguru Siddharámo, jsi čiré Brahman.

mančaka hrudajáčé (hrudajáčé) tjávaratim
nidzavuni sadguru múrti
vindzana mí hátí (mí hátí) ghálitasé
ché nidrá sukhašánti +ref

Mé srdce je tvou postelí, připravenou pro tebe.
V ruce mám vějíř a budu tě ovívat, takže můžeš klidně spát.


pángharavitó átá (átá) mí túdzalá
priti šála dušála
ušíra bahu dzálá (bahu dzálá) svásukhaném
nidzaré dínadajálá +ref

Nabízím ti přikrývku lásky. Přehodím ji přes Tebe. Je pozdě.
Spi nyní ve svém Já.


kája tudzá mahimá (mahimá) zhágavilési
ghóra nidrétuni ámhá
tú bahu šinalási (šinalási) sukha dháma
nidza bá átmáráma +ref

Jsi tak velký. Svou silou jsi nás probudil z hlubokého spánku. Nyní, jsi tak unaven.
Tak prosím odpočívej sám v sobě, v místě radosti.


jápari kari šédzá (kari šédzá) dása tudzá
dattátraja nidzakázha
dhávuni jéí vó (jéí vó) prabhu mádzá
siddharáma guru rádža +ref

Vždy jsi přispěchal, abys zachránil svého služebníka, Dattatraju.
Nyní tě žádám, prosím jdi spát. Udělej to pro mne.


Něco podobného dělám také dvakrát za den a pokaždé asi hodinu.

Ale jinak, kdyby se to mělo skutečně popsat, tak je to strašná síla, kdy nezůstane kámen na kameni. Láska to, co věříme, že je v nás milující, rozdrtí a dokonale vstřebá do Milovaného a učiní je jedním Já. A obráceně Milovaný zmizí v milujícím.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 9106
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 04. čer 2024 18:13:12

Jana píše:Jelikož jsi, Návštěvníku, utajený, tak dobře.

Nisargadatta svůj vztah ke svému mistrovi vyjadřoval takhle:

Šrí Nisargadatta Maharádž je znám jako nekompromisní džňánin, jehož promluvy byly ostré jako břitva. Méně už se ví, že to byl také velký bhakta, který zpíval 4x denně bhadžany a uctíval až do své smrti svého milovaného Gurua Šrí Siddharaméšvara Maharádže. V nahrávce si můžete poslechnout nádherný extatický Nisargadattův zpěv, z něhož je cítit obrovská síla, oddanost Mistrovi a spontaneita. Je to krásný bhadžan - pálana (ukolébavka), který složil k poctě Siddharaméšvara Nisargadattův spolužák Šrí Dattátraja.

Ref: dzó dzó dzó dzó ré siddharáma
sadguru púrnabrahma

Spi, spi, spi Sadguru Siddharámo, jsi čiré Brahman.

mančaka hrudajáčé (hrudajáčé) tjávaratim
nidzavuni sadguru múrti
vindzana mí hátí (mí hátí) ghálitasé
ché nidrá sukhašánti +ref

Mé srdce je tvou postelí, připravenou pro tebe.
V ruce mám vějíř a budu tě ovívat, takže můžeš klidně spát.


pángharavitó átá (átá) mí túdzalá
priti šála dušála
ušíra bahu dzálá (bahu dzálá) svásukhaném
nidzaré dínadajálá +ref

Nabízím ti přikrývku lásky. Přehodím ji přes Tebe. Je pozdě.
Spi nyní ve svém Já.


kája tudzá mahimá (mahimá) zhágavilési
ghóra nidrétuni ámhá
tú bahu šinalási (šinalási) sukha dháma
nidza bá átmáráma +ref

Jsi tak velký. Svou silou jsi nás probudil z hlubokého spánku. Nyní, jsi tak unaven.
Tak prosím odpočívej sám v sobě, v místě radosti.


jápari kari šédzá (kari šédzá) dása tudzá
dattátraja nidzakázha
dhávuni jéí vó (jéí vó) prabhu mádzá
siddharáma guru rádža +ref

Vždy jsi přispěchal, abys zachránil svého služebníka, Dattatraju.
Nyní tě žádám, prosím jdi spát. Udělej to pro mne.


Něco podobného dělám také dvakrát za den a pokaždé asi hodinu.

Ale jinak, kdyby se to mělo skutečně popsat, tak je to strašná síla, kdy nezůstane kámen na kameni. Láska to, co věříme, že je v nás milující, rozdrtí a dokonale vstřebá do Milovaného a učiní je jedním Já. A obráceně Milovaný zmizí v milujícím.


Možná je to odpověž na otázku jak to funguje ve vztahu žáka k mistrovi. Odpověď na druhou část - od mistra k žákovi, se ve tvém popise hledá dost obtížně. Předpokládáš, že si stačí říci "já budu žákem toho a toho" a to už stačí?
Návštěvník
 

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Jana » stř 05. čer 2024 4:31:52

Návštěvník píše:
Možná je to odpověď na otázku jak to funguje ve vztahu žáka k mistrovi. Odpověď na druhou část - od mistra k žákovi, se ve tvém popise hledá dost obtížně. Předpokládáš, že si stačí říci "já budu žákem toho a toho" a to už stačí?

Něco takového jako role žáka a mistra v tom, co otevírá bránu k poznání pravého Já, se nenalézá. Je to ve skutečnosti to nejintimnější spojení, které z imaginární dvojnosti probouzí Jedno. Je to Láska všech lásek, která obsahuje i přesahuje všechny lásky, které jsi kdy poznal, o které jsi si myslel, že jsi přišel, po kterých jsi kdy toužil. Přesahuje to lásku partnera, přítele, rodiče, dítěte... Niterně se tomu zcela odevzdáš, necháš se tou Láskou vzít a rozpustit, zmizet v ní, být jedním, tím stejným Božstvím, kterým je Probuzený.

Ježíš mezi lidmi nechodil a neříkal: "Milujte mě". Neříkal: "Milujte mě jako osobu, tělo, biblickou postavu, významného člověka, který si vaší lásku zaslouží...."

Říkal: "Milujte Boha" a vysvětloval, jak Boha milovat: „‚Miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí‘ a ‚miluj svého bližního jako sám sebe.‘“

Celým srdcem - v srdci se nenalézá žádný jiný pocit, než pouhá láska.
Celou duší - duše přesáhne tělo, Vesmír, ztrácí veškeré hranice, splývá s Boží Láskou a stává se nekonečným Božím Vědomím.
Celou myslí - v mysli se nenalézá nic jiného než uvědomění lásky.
Celou svou silou - nevěnuješ pozornost ničemu jinému.

Pak také Ježíš říkal: "Otec a já jedno jsme."

To "Jedno jsme" je to, co Ti může dát poznat Probuzený, protože on poznává, že jsi stejným Božstvím, jakým je sám.

Nádherné je, že Probuzený není tělem, není tím, co by mohlo zemřít, proto ať se spojíš s kterýmkoliv z nich, budeš pokračovat v jeho poslání, nemůžeš nepocítit jeho spojení, jeho Milost.

Tak jako Nisargadatta ručně sepisoval všechny promluvy svého Mistra, můžeš se i Ty věnovat podobné nesobecké činnosti, která je nápomocná probouzení všech bytostí, které o to stojí.

Taková služba se pro zájemce nabízí například tady.

Nebo můžeš pro všechny zájemce, nejen pro sebe, sem ukládat texty, které Tě oslovují, které cítíš, že v Tobě rezonují Pravdou.

Odpověď na druhou část - jak to funguje od mistra k žákovi Ti může dát například tohle video:



Můžeš mu beze zbytku důvěřovat, věřit. To je základ toho celého.

A to hlavní, co tohle celé provází, je nesmírná vděčnost, za tuhle možnost spojení.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 9106
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod .Petra » stř 05. čer 2024 6:58:24

Jana píše:

Nebylo by dobré přeci jen zkusit poznat Skutečnost


To ti doporučuji. Potom přestaneš psát nesmysly o dvou světech a že svět je neskutečný. Ovšem dosáhne to jen málokdo, takže se uvidí, kolik inkarnací na to ještě budeš potřebovat. Ale jednou to určitě bude, utěšuje Nisargadatta. :)


Ta citace Nisargadatty o dvou světech, skutečném - který poznává Probuzený a neskutečném, iluzorním, který je běžně poznáván skrz tělo a mysl Ti připadá nesmyslná?



Je to, co říká Nisardadatta podle Tebe opravdu nesmysl?


To, co jsi z toho udělala ty je naprostý nesmysl. Kdyby sis přečetla všechno, co Nisargadatta řekl o světě - o jediném světě, ve kterém stejně jako my všichni ostatní žil - tak by tě takový nesmysl vůbec nenapadl. Proto Rameš Balsekar zdůraznoval, že je potřeba si přečíst celé Já jsem To a ne se upnout na nějaký útržek.

Nisargadatta nemluví ve skutečnosti o žádných dvou rozdílných světech, ale popisuje - pro tazatele co nejjednodušeji - stav realizovaného - savikalpu samadhi - t.j. samadhi se současným vnímáním světa. Proto také Nisargadatta nikde neříká, že existují dva světy - protože to není pravda. To sis jen ty vymyslela, protože nevíš, co se snažil tazateli vysvětlit. Nisargadatta tím říká v podstatě to samé, co řekl Ježíš: Být ve světě, ale ne ze světa. Realizovaný je stále ve světě a přitom je od něj osvobozen.
:)
.Petra
 

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Jana » stř 05. čer 2024 7:01:54

.Petra píše:To, co jsi z toho udělala ty je naprostý nesmysl. Kdyby sis přečetla všechno, co Nisargadatta řekl o světě - o jediném světě, ve kterém stejně jako my všichni ostatní žil - tak by tě takový nesmysl vůbec nenapadl. Proto Rameš Balsekar zdůraznoval, že je potřeba si přečíst celé Já jsem To a ne se upnout na nějaký útržek.

Nisargadatta nemluví ve skutečnosti o žádných dvou rozdílných světech, ale popisuje - pro tazatele co nejjednodušeji - stav realizovaného - savikalpu samadhi - t.j. samadhi se současným vnímáním světa. Proto také Nisargadatta nikde neříká, že existují dva světy - protože to není pravda. To sis jen ty vymyslela, protože nevíš, co se snažil tazateli vysvětlit. Nisargadatta tím říká v podstatě to samé, co řekl Ježíš: Být ve světě, ale ne ze světa. Realizovaný je stále ve světě a přitom je od něj osvobozen.
:)


Z osobních pohledů má každá bytost svůj vlastní svět, který je proměnlivý, a všechny jsou iluzorní. Svět probuzených je neměnný věčný dokonalý, a ten je jediný skutečný.

Z pohledu hledajícího jsou dva světy. Jeho osobní nedokonalý a ten dokonalý, který hledá.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 9106
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 05. čer 2024 7:24:44

Jana píše:
.Petra píše:To, co jsi z toho udělala ty je naprostý nesmysl. Kdyby sis přečetla všechno, co Nisargadatta řekl o světě - o jediném světě, ve kterém stejně jako my všichni ostatní žil - tak by tě takový nesmysl vůbec nenapadl. Proto Rameš Balsekar zdůraznoval, že je potřeba si přečíst celé Já jsem To a ne se upnout na nějaký útržek.

Nisargadatta nemluví ve skutečnosti o žádných dvou rozdílných světech, ale popisuje - pro tazatele co nejjednodušeji - stav realizovaného - savikalpu samadhi - t.j. samadhi se současným vnímáním světa. Proto také Nisargadatta nikde neříká, že existují dva světy - protože to není pravda. To sis jen ty vymyslela, protože nevíš, co se snažil tazateli vysvětlit. Nisargadatta tím říká v podstatě to samé, co řekl Ježíš: Být ve světě, ale ne ze světa. Realizovaný je stále ve světě a přitom je od něj osvobozen.
:)


Z osobních pohledů má každá bytost svůj vlastní svět, který je proměnlivý, a všechny jsou iluzorní. Svět probuzených je neměnný věčný dokonalý, a ten je jediný skutečný.

Z pohledu hledajícího jsou dva světy. Jeho osobní nedokonalý a ten dokonalý, který hledá.


To je naprostý nesmysl. Je jen jeden svět. A v něm zemřel Ježíš přibit na kříži a realizovaní umírají bolestně na rakovinu, obdobně jako jiní smrtelníci. Zádný jiný svět neexistuje. Rozdíly jsou jen ve vnímání tohoto jediného světa.
Návštěvník
 

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod .Petra » stř 05. čer 2024 7:34:31

Návštěvník píše:
Jana píše:
.Petra píše:To, co jsi z toho udělala ty je naprostý nesmysl. Kdyby sis přečetla všechno, co Nisargadatta řekl o světě - o jediném světě, ve kterém stejně jako my všichni ostatní žil - tak by tě takový nesmysl vůbec nenapadl. Proto Rameš Balsekar zdůraznoval, že je potřeba si přečíst celé Já jsem To a ne se upnout na nějaký útržek.

Nisargadatta nemluví ve skutečnosti o žádných dvou rozdílných světech, ale popisuje - pro tazatele co nejjednodušeji - stav realizovaného - savikalpu samadhi - t.j. samadhi se současným vnímáním světa. Proto také Nisargadatta nikde neříká, že existují dva světy - protože to není pravda. To sis jen ty vymyslela, protože nevíš, co se snažil tazateli vysvětlit. Nisargadatta tím říká v podstatě to samé, co řekl Ježíš: Být ve světě, ale ne ze světa. Realizovaný je stále ve světě a přitom je od něj osvobozen.
:)


Z osobních pohledů má každá bytost svůj vlastní svět, který je proměnlivý, a všechny jsou iluzorní. Svět probuzených je neměnný věčný dokonalý, a ten je jediný skutečný.

Z pohledu hledajícího jsou dva světy. Jeho osobní nedokonalý a ten dokonalý, který hledá.


To je naprostý nesmysl. Je jen jeden svět. A v něm zemřel Ježíš přibit na kříži a realizovaní umírají bolestně na rakovinu, obdobně jako jiní smrtelníci. Zádný jiný svět neexistuje. Rozdíly jsou jen ve vnímání tohoto jediného světa.


P.S.
A jen v tomhle jediném světě - nám všem společném - k nám mohou realizovaní promlouvat. Kdyby měli mít nějaký svůj svět, tak by nám nikdy nic nemohli sdělit. :)
.Petra
 

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod .Petra » stř 05. čer 2024 7:41:38

Jana píše:Z pohledu hledajícího jsou dva světy. Jeho osobní nedokonalý a ten dokonalý, který hledá.


To není pohled hledajícího, to je tvůj osobní pohled. Takže dříve jsi nechtěla vypadávat z Boží náruče a ted hledáš dokonalý svět...
.Petra
 

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 05. čer 2024 8:55:20

Jana píše:Něco takového jako role žáka a mistra v tom, co otevírá bránu k poznání pravého Já, se nenalézá.


Když bych toto tvé prohlášení vzat vážně, pravděpodobně by asi ze soucitu tě bylo ihned púotřeba ukamenovat, protože jinak bys mohla pothat ty miliony nedokonalých žáků, kteří by nebyli až tak jemní....
Ne a ne a ne. Role Mistra a žáha je jedna z nejdůležitějších věcí, která exstuje v lidském směřování k Jednotě Těch důvodů je nespočetně mnoho.

Jsou skutečně jedinci, kteří nepotkali svého Mistra za dobu jedné své konkrétní inkarnace - ale to je dáno tí, že to jen "nevypublikovali" celé - protože už mistrem byli připraveni dříve - v dřívějších zrozeních. Je možné o tom, že taková zrození vůbec neexistují, ale když to zkusíš doopravdy, zjistíš, že začneš vnímat ostré rozpory mezi tím, co si myslíš a mezi tím, co se skutečně děje.

Ta má otázka se totiž dá položi i jinak - kolik vidíš skutečných Mistrů...?

Máš ráda citace - máme v češtině jednu úžasnou knihu, která je napsána z pohledu přímého účastníka popisovaného příběhu. V celém obsahu této knihy se o ničem jiném, než o vztahu žáka k Mistrovi a o vztahu Mistra k žákovi, vlastně vůbec nepíše. A pokud by ti Tbetský lamaistický buddhismus přišem hodně vzdálený, máme v češtině dost dobře přeloženu i knihu, která je napsána z tohotéž pohledu jako Milareka od Tomášů - a popisuje kupodivu úplně totéž. Jmenuje se Autobiografie jogína, a napsal ji právě takový žák svého Mistra, na Mistrovu vlastní žádost (pokud se to naučím, najdeš ji v příloze k tomuto textu). Tato kniha za svou krátkou existenci přitáhla nespočet lidí svou jednoduchou a srozumitelnou hloubkou ke skutečným hodnotám, A například Ian Andersson byl jí tak naplněn, že vytvořil v duchu inspirace jejím obsahem celou čtyřdílnou hudební ságu...

Ale nejsou to jen ty dvě, naopak je jich nespočetně mnoho.

Takže - možná by stálo za to se znovu zamyslet i nad tím, že Nisargadatta napsal svému Mistrovi veršované poděkování.
Návštěvník
 

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Tara » stř 05. čer 2024 13:14:32

Návštěvník píše:
Jana píše:Něco takového jako role žáka a mistra v tom, co otevírá bránu k poznání pravého Já, se nenalézá.


Když bych toto tvé prohlášení vzat vážně, pravděpodobně by asi ze soucitu tě bylo ihned púotřeba ukamenovat, protože jinak bys mohla pothat ty miliony nedokonalých žáků, kteří by nebyli až tak jemní....
Ne a ne a ne. Role Mistra a žáha je jedna z nejdůležitějších věcí, která exstuje v lidském směřování k Jednotě Těch důvodů je nespočetně mnoho.

Jsou skutečně jedinci, kteří nepotkali svého Mistra za dobu jedné své konkrétní inkarnace - ale to je dáno tí, že to jen "nevypublikovali" celé - protože už mistrem byli připraveni dříve - v dřívějších zrozeních. Je možné o tom, že taková zrození vůbec neexistují, ale když to zkusíš doopravdy, zjistíš, že začneš vnímat ostré rozpory mezi tím, co si myslíš a mezi tím, co se skutečně děje.

Ta má otázka se totiž dá položi i jinak - kolik vidíš skutečných Mistrů...?

Máš ráda citace - máme v češtině jednu úžasnou knihu, která je napsána z pohledu přímého účastníka popisovaného příběhu. V celém obsahu této knihy se o ničem jiném, než o vztahu žáka k Mistrovi a o vztahu Mistra k žákovi, vlastně vůbec nepíše. A pokud by ti Tbetský lamaistický buddhismus přišem hodně vzdálený, máme v češtině dost dobře přeloženu i knihu, která je napsána z tohotéž pohledu jako Milareka od Tomášů - a popisuje kupodivu úplně totéž. Jmenuje se Autobiografie jogína, a napsal ji právě takový žák svého Mistra, na Mistrovu vlastní žádost (pokud se to naučím, najdeš ji v příloze k tomuto textu). Tato kniha za svou krátkou existenci přitáhla nespočet lidí svou jednoduchou a srozumitelnou hloubkou ke skutečným hodnotám, A například Ian Andersson byl jí tak naplněn, že vytvořil v duchu inspirace jejím obsahem celou čtyřdílnou hudební ságu...

Ale nejsou to jen ty dvě, naopak je jich nespočetně mnoho.

Takže - možná by stálo za to se znovu zamyslet i nad tím, že Nisargadatta napsal svému Mistrovi veršované poděkování.

Kniha Milarepa z pera Tomášů je klenot :-), podobně jako (pro mne) Šienšanský mudrc), kterroužto knížečku jsem dlouho hledala po různých antikvariátech atd., až jeden kamarád říka: Já ji mám tuším na půdě a poslal mi ji. Tyhle dvě knihy jsou(pro mne) biblí všech biblí.

Autobiografii jogína = Životopis jogína jsem taky četla, ale jaxi není to kniha pro mě, i když zase ten kamarád, co mi poslal z půdy knížku :-) říkal, že při čtení této autogiografie plakal, jak ho kniha dostala. Pro mě je tam moc "kouzel, zázraků", které se týkají osoby, osobní jednotky...
Každému sedne něco jiného....

Ale ať je to tak nebo onak, vždy záleží na vyzrálosti duše, tíhnutí duše, směřování, a to opravdu jako (osobní) jednotka nejsem schopna ovládnout, si vybrat určit atd.

Díky za každou pomoc na naší cestě, kde cíl máme společný.

A díky za lidi, které potkáváme (které jsme si svým aktuálním určením) přitáhli do života. I když to někdy, viď, Pedrito, bolí :-)

Jsem za ně moc vděčná.
Uživatelský avatar
Tara
 
Příspěvky: 3113
Registrován: stř 20. lis 2013 8:44:22

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Jana » stř 05. čer 2024 16:58:03

Návštěvník píše:
Jana píše:
.Petra píše:To, co jsi z toho udělala ty je naprostý nesmysl. Kdyby sis přečetla všechno, co Nisargadatta řekl o světě - o jediném světě, ve kterém stejně jako my všichni ostatní žil - tak by tě takový nesmysl vůbec nenapadl. Proto Rameš Balsekar zdůraznoval, že je potřeba si přečíst celé Já jsem To a ne se upnout na nějaký útržek.

Nisargadatta nemluví ve skutečnosti o žádných dvou rozdílných světech, ale popisuje - pro tazatele co nejjednodušeji - stav realizovaného - savikalpu samadhi - t.j. samadhi se současným vnímáním světa. Proto také Nisargadatta nikde neříká, že existují dva světy - protože to není pravda. To sis jen ty vymyslela, protože nevíš, co se snažil tazateli vysvětlit. Nisargadatta tím říká v podstatě to samé, co řekl Ježíš: Být ve světě, ale ne ze světa. Realizovaný je stále ve světě a přitom je od něj osvobozen.
:)


Z osobních pohledů má každá bytost svůj vlastní svět, který je proměnlivý, a všechny jsou iluzorní. Svět probuzených je neměnný věčný dokonalý, a ten je jediný skutečný.

Z pohledu hledajícího jsou dva světy. Jeho osobní nedokonalý a ten dokonalý, který hledá.


To je naprostý nesmysl. Je jen jeden svět. A v něm zemřel Ježíš přibit na kříži a realizovaní umírají bolestně na rakovinu, obdobně jako jiní smrtelníci. Zádný jiný svět neexistuje. Rozdíly jsou jen ve vnímání tohoto jediného světa.


Ano je jen jeden svět. Je to jak říká Nisargadatta: "Můj svět je dokonalý a neměnný. Můžete mi o svém světě říkat cokoli chcete – budu poslouchat pozorně, možná dokonce i se zájmem, ale ani na okamžik nezapomenu, že váš svět neexistuje, že sníte.

...Já jsem svým světem. Můj svět je mnou samotným. Je úplný a dokonalý. Každý otisk je vymazán, každá zkušenost odmítnuta."

Iluzorní svět vzniká lpěním na všech otiscích a zkušenostech. Lpěním na nevědomosti, že jsme smrtelnými těly.

Můžeme se pozorně podívat na to, co je Skutečnost, píšeš:

A v něm zemřel Ježíš přibit na kříži ...


Jestli je pro Tebe Ježíš tělem přibitým na kříži, tak je Tvůj svět strastiplný a iluzorní. Ten kříž, na kterém Ježíš umírá, je jenom ve Tvé hlavě. Kdežto živý Kristus Tě zve k sobě do Božího království, dokonalého světa, do kterého můžeš vstoupit láskou ve svém srdci.

Ježíš jako tělo, které trpělo a je mrtvé, je jen představou v hlavě, snem.

Probuzení poznávají Ježíše jako své pravé Já, stejně tak Buddhu, každou bytost a všechno, co existuje.

V srdci je Ježíš živou Boží láskou, Kristem, nejvyšší pravdou, která se nerodí, neumírá, je neměnná.

Tohle poznání tady je, jakmile tady není absolutně žádná připoutanost s tělu, mysli, příběhu.

Může se dít cokoliv, tělo může mít rakovinu, a s Tebou, kým skutečně jsi, se nic neděje. Nejsi to tělo.

Ale rozumím Ti, že vnímáš bolest zraňovaných těl. Věřím, že můžeš zažívat strach o pomíjivé, když nepoznáváš, že pomíjivé je iluzorní a Ty jsi to věčné, které je vším, co je.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 9106
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod .Petra » stř 05. čer 2024 17:49:14

.Petra píše:
Jana píše:
Ale rozumím Ti,


Vůbec nerozumíš. Jak je to s realizovanými, také vůbec nechápeš. Jsi úplně mimo - ztracená ve svém světě představ.



P.S. Zkus aspon pochopit, že Ježíše dělá Ježíšem jeho tělo, jeho osoba, stejně tak Nisargadattu, Ramanu a ostatní. Bez jejich těl, bez jejich osob, by nám nikdy nemohli nic říct. Právě protože měli jméno a formu, tak byli schopni nám něco říkat. Je snad to, co nám říkali, iluze?

Máš prostě jen strach vystoupit ze svých představ - tak to nedělej, to je ok, počkej si, až tvoje odvaha bude větší než tvůj strach. Ale tvoje představy s tebou bude těžko někdo sdílet. Máme probuzené, víme, co říkali, tak proč se zabývat tvými představami? :what:

Miroslav ti chce zřejmě pomoci, ale dokud nepřijde ten pravý čas, tak se mu to stejně nepodaří.
.Petra
 

Re: Pro Návštěvníka

Nový příspěvekod Jana » stř 05. čer 2024 17:53:22

"Nejvyšší překážkou je nevědomost. Myšlenka "já jsem tělem" je jejím základem. Proto ani o sobě, ani o jiných nemyslete, jako by byli tělem, ale vždy nejvyšší pravdou."
E. Tomáš
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 9106
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Další

Zpět na Probuzení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků