Goro píše:Nemusel už skřetům sekat hlavy a táhnout s sebou společenstvo prstenu. Prostě šel do šatny a byl rád, že je zase Viggo. Mohl jít domů a dát si oraz.
A s náma je to dost podobné. Akorát ta postava v tom scénáři se nejmenuje Aragorn, ale třeba Honza Novák.
PánBů píše:Pomocí toho slova já se vytváří EGO. Já jsem něco, já mám něco atd to všechno je ztotožnění s něčím a to se moderně nazývá ego. Samotné slovo já nic neznamená. Když ho lidi používaj dycky tím myslí např tělo,duši, mysl, vědomí, vyšší bytost, boha, lásku nebo nejlépe rovnou celou existenci. Všechny tyto věci dokážou existovat i bez já ale ego to bez já nedokáže. Stačí rozpustit ego a je to hned vidět :-) Nakonec jsem zjistil že ty, on atd taky neexistuje je to stejnej případ akorát docházi ke vnímání oddělenosti ale lidi tím myslí tvoje tělo jeho duši atd...
Takže se člověk narodí prožívá a poznává to co existuje protože už má tělo které mu to umožňuje. No a když se učí mluvit tak první slova co říká jsou máma táta. No a na takovémhle vytváření identity jsou položeny i základy jazyka a proto se to že já neexistuje těžko slovně vysvětluje
honzam píše:Nemusel už skřetům sekat hlavy a táhnout s sebou společenstvo prstenu = nemusel už psát, rozhodovat, žít svůj život, chodit, mluvit, vychovávat děti, chodit do práce.
Prostě šel do šatny = vše, co se děje ve "filmu" už šlo mimo něj
byl rád, že je zase Viggo. = podíval se sám na sebe byl rád, že je zase sám sebou a ne Gorem
Mohl jít domů a dát si oraz. = mohl přesunou svou pozornost do Srdce a dát si oraz, protože byl doma.
Třeba doma ani nemá televizi, aby se mohl podívat, jak Goro píše, rozhoduje se, žije svůj život, chodí, mluví, vychovává děti, chodí do práce. Proč by to taky dělal, když není Goro, ale Viggo.
Kdo je Viggo?
honzam píše:Goro, můžeš mi prosím popsat, jak se to stalo stalo Tobě. Bylo to postupné nebo v jeden okamžik? Co se předtím dělo v mysli a v těle? Díky
Goro píše:honzam píše:Nemusel už skřetům sekat hlavy a táhnout s sebou společenstvo prstenu = nemusel už psát, rozhodovat, žít svůj život, chodit, mluvit, vychovávat děti, chodit do práce.
Prostě šel do šatny = vše, co se děje ve "filmu" už šlo mimo něj
byl rád, že je zase Viggo. = podíval se sám na sebe byl rád, že je zase sám sebou a ne Gorem
Mohl jít domů a dát si oraz. = mohl přesunou svou pozornost do Srdce a dát si oraz, protože byl doma.
Třeba doma ani nemá televizi, aby se mohl podívat, jak Goro píše, rozhoduje se, žije svůj život, chodí, mluví, vychovává děti, chodí do práce. Proč by to taky dělal, když není Goro, ale Viggo.
Kdo je Viggo?
Je hezké, když někdo jiný vykládá moje přirovnání . Co tím bylo myšleno je, že ačkoli všichni hrajeme nějaké role podle toho, co si myslíme, že naše já obsahuje, ve skutečnosti žádné já neexistuje. Tudíž není nutné ani hrát ty role - chovat se tak, jak tenhle svazující koncept nabádá. Jestli se ptáš, kdo je Viggo, tak viggo není nikdo, viggo je probuzený. Ale hlavně - bylo to jen přirovnání.
Goro píše:honzam píše:Goro, můžeš mi prosím popsat, jak se to stalo stalo Tobě. Bylo to postupné nebo v jeden okamžik? Co se předtím dělo v mysli a v těle? Díky
Bylo to v jeden okamžik a probudil mě jiný probuzený. Před tím byl normální život do té doby. Dokonce jsem byl i šťastný, nebyl jsem žádný budhista, nic takového. Poté... nevím, těžko se to vysvětluje. Dost jsem se smál. Je to zvláštní pocit. Všechno je stejné jako do té chvíle. A přesto je všechno tak trochu jiné.
honzam píše:Je to velmi dobré přirovnání.
Když Viggo je probuzený, skončil i sen o Společenstvu nebo je stále zvědavý, jaký bude film mít úspěch?
Goro píše:honzam píše:Je to velmi dobré přirovnání.
Když Viggo je probuzený, skončil i sen o Společenstvu nebo je stále zvědavý, jaký bude film mít úspěch?
To by ses musel zeptat vigga. Goro si každopádně život užívá jako nikdy před tím. Jestli ztrácí o něco zájem, tak si to vynahrazuje zájmem zas o jiné věci.
honzam píše:Ještě jednou díky, ale nezajímají mě vnější okolnosti, ale co při tom probíhalo v Tobě (myšlenky, fyzické pocity).
V čem jiné? Můžeš být konkrétnější.
Goro píše:honzam píše:Ještě jednou díky, ale nezajímají mě vnější okolnosti, ale co při tom probíhalo v Tobě (myšlenky, fyzické pocity).
V čem jiné? Můžeš být konkrétnější.
Jak říkám, těžko se to vysvětluje. Je to trochu šok. Změna pohledu. Změna perspektivy. Nejdřív jsem se musel smát. Fakt mě to rozesmálo. Pak mě překvapilo, že myšlenky pořád mluví o já. To jsem nečekal. Najednou to bylo takové jasné. Najednou byly myšlenky jasně viděny jen jako myšlenky, pocity jako pocity atd. Měl jsem radost. Viděl jsem, že žádné já není. Jen prostor na místě, kde jsem čekal, že bude. Musel jsem se smát, když jsem se díval zpětně na tu roli, kterou jsem hrál. Tolik hloupostí, co jsem měl v hlavě.
honzam píše:Kdo to viděl?
Opravdu jen prostor nebo i něco dalšího? Můžeš "to místo" prozkoumat?
Kdo hrál roli? Viggo?
Goro píše:honzam píše:Kdo to viděl?
Opravdu jen prostor nebo i něco dalšího? Můžeš "to místo" prozkoumat?
Kdo hrál roli? Viggo?
Nikdo to neviděl. Je jen "vidění". Je to "jen" prostor. Nevím ale co myslíš slovem "jen". Nevím proč pořád mluvíš o viggovi - o něm bylo jen jedno přirovnání. Jestli se snažíš dojít k tomu, že probuzením se z jedné role (aragorn např.) dostaneš do nové (herec) tak ne, tak to není.
honzam píše:Píšeš, že na tom místě, kde bylo já, je prostor. Můžeš to popsat podrobněji. Kde je ten prostor, případně v jakém okamžiku existuje místo já?
Promiň, že se tak vyptávám, ale musím to porovnat s vlastní zkušeností, abychom víc rozuměli. Díky
Goro píše:honzam píše:Píšeš, že na tom místě, kde bylo já, je prostor. Můžeš to popsat podrobněji. Kde je ten prostor, případně v jakém okamžiku existuje místo já?
Promiň, že se tak vyptávám, ale musím to porovnat s vlastní zkušeností, abychom víc rozuměli. Díky
Ten prostor je uvnitř. V jakém okamžiku existuje? Existuje pořád a vždy existoval. Vždy existovat bude. Tenhle prostor/prázdnota je to co tu někdo psal v té citaci budhy. Tady je ta citace:
Je nezrozené, nevzniklé, nezformované, nestvořené. Kdyby nebylo tohoto nezrozeného, nevzniklého, nezformovaného, nestvořeného, nebyl by možný únik ze zrozeného, vzniklého, zformovaného, stvořeného. Protože ale je toto nezrozené, nevzniklé, nezformované, nestvořené, je tedy možný i únik ze zrozeného, vzniklého, zformovaného, stvořeného.
-- Gautama Buddha
Není jen uvnitř, je i všude jinde a je základem všeho. Z tohoto prostoru/prázdnoty všechno vychází a všechno se do něj vrací.
honzam píše:Prostor je představa mysli. Prázdnota = neexistence ničeho. Nezrozené je. Všechno vychází z Já.
Prve jsi psal "o místě", kde je ten prostor. O místě, kde jsi čekal já, ne o všem. ???
Goro píše:honzam píše:Prostor je představa mysli. Prázdnota = neexistence ničeho. Nezrozené je. Všechno vychází z Já.
Prve jsi psal "o místě", kde je ten prostor. O místě, kde jsi čekal já, ne o všem. ???
Prostor není představa mysli. Prostor/prázdnota je. Nečekal jsem, že tam, kde jsem myslel, že je já, bude jen prázdno/prostor. Ale není jen tam. Je všude a umožňuje všemu existovat.
Goro píše:Prostor není představa mysli. Prostor/prázdnota je. Nečekal jsem, že tam, kde jsem myslel, že je já, bude jen prázdno/prostor. Ale není jen tam. Je všude a umožňuje všemu existovat.
Anim píše:A umožňuje existovat tvarům v sobě ne jako něčemu skutečnému,ale jako modifikacím nekonečného prázdného prostoru.Prázdného nekonečného vědomí.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník