..takže Luckyho"popisovat se nemá, neb tím tu věc omezíme"
Tohle ten Lucky fakt povídal?
Moderátor: ryunin
..takže Luckyho"popisovat se nemá, neb tím tu věc omezíme"
vostalpetr píše:Ale pro ego (a je jedno jestli se vnímá jako já nebo ne) tohle neplatí,
protože ego nezná tu statickou postatu, nezná vědomí
ted, ted, ted,
to je smozřejmě úplněněco jiného, než když to pozorování probíhá v čase a prostoru tak jak jsme zvyklí
vostalpetr píše:(nahrál jsi sám sebe, takže ted seš nahranej )
vostalpetr píše:
No opačným příkladem,
je pak (od Tomášů) ten případ s čekáním v meditaci,
což je ještě zřejmější než to pozorování ukotvené v času a prostoru,
čekání vlastně znamená, že dobrovolně zůstávám v čase a čekám, až něco přijde,
vlastně hledím (s nadějí) do budoucnosti
Jinak samozřejmě výchozím stavem je vždy ego uvnitř časoprostoru,
tedy pokud už jsme se neposunuli k nějakému uvědomění Vědomí,
ale já jsem věčný začátečník, takže vždy mluvím o začátku....
i když je určitě také perfektní věc, že jíme bděle a trefíme se lžičkou do úst
.. v podstatě neustále hovořím o relaxaci - tedy o stavu bez vůle
Vůle...to je jen vynakládané úsilí směřované na dosažení předem stanoveného cíle
Jarda Malej píše:.. v podstatě neustále hovořím o relaxaci - tedy o stavu bez vůle
Mimochodem, co je to ..vůle?
Jak to vidíte vy ?
Zeptal bych se Ryunina, ale asi ted zrovna tady není přítomen...
Jarda Malej? píše:Vůle...to je jen vynakládané úsilí směřované na dosažení předem stanoveného cíle
A co je řekněme míněno vyjádřením: "morálně-volní vlastnosti?"
Návštěvník píše:Vůle...to je jen vynakládané úsilí směřované na dosažení předem stanoveného cíle
Návštěvník píše:Jarda Malej? píše:Vůle...to je jen vynakládané úsilí směřované na dosažení předem stanoveného cíle
A co je řekněme míněno vyjádřením: "morálně-volní vlastnosti?"
Tohle:
http://www.zuspolice.cz/pro-rodice/koncepce-vyuky
1) Čím dříve se začne se soustavnou hudební a instrumentální výukou u dítěte, tím větší je naděje, že se u žáka vypěstují dostatečně silné morálně volní vlastnosti, které mu umožní vytrvat ve studiu po celý vzdělávací cyklus a osvojit si charakterové vlastnosti, nezbytné pro úspěšné zvládnutí stoupajících studijních nároků a technických problémů
nebo:
http://www.kpvo.estranky.cz/clanky/pruz ... Vlastnosti průzkumníka a charakter jeho činnosti:
Průzkumník je vycvičený příslušník průzkumné jednotky, který musí mít vysoké morální kvality, potřebné schopnosti a odborné znalosti.
Každý průzkumník musí plnit všeobecné povinnosti vojáka, ale služba u průzkumných jednotek na něj klade řadu zvláštních požadavků. Na základě požadavků soudobé bojové činnosti vyplývá, kterými rysy a vlastnostmi se musí průzkumník bezpodmínečně vyznačovat.
Jsou to:
...
vysoce rozvinuté morálně bojové (volní)vlastnosti, jako cílevědomost, samostatnost, rozhodnost, vytrvalosti, smělost, statečnost, iniciativa, čestnost, pravdomluvnost, sebeovládání a odvaha;
..
Nebo snad tady:
http://www.osu.cz/fpd/cdv/dokumenty/vyv ... ologie.pdf
V oblasti snažení se uvažuje také o morálně volních vlastnostech učícího se. Jsou to
subjektivní tendence vyvíjet úsilí ve smyslu odpovídajícím hodnotové orientaci jedince i obecně
přijímaným etickým principům, a to i v případě výskytu různých překážek, včetně vlastní únavy,
poklesu zájmu, vnějšího rušení ap. Volním úsilím lze tak do jisté míry vědomě kompenzovat
nedostatečnou motivaci pro učení. Je to však zpravidla náročné a po nějakém čase to vede činnost
vykonávaná především na základě volní mobilizace ke zvýšené únavě, až vyčerpání.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků