Saša Hendruk
od Linda » ned 30. říj 2011 18:47:49
Struktura mysli
Když budeme pozorovat mysl a náš denní způsob fungování, uvidíme, že mysl je... obrovská struktura – stejně jako svět. Když se podíváte na svět, je to infrastruktura... jsou tam inženýrské sítě, energetické sítě, je to fofor. Když se člověk zastaví, když se začne dívat do mysli a pozorovat ji, najednou začne rozpoznávat, že ten vnější a vnitřní svět jsou si hodně podobný – v tom smyslu, jak jsou složený.
A proto když se člověk dostane do momentu, že neví, třeba tam automaticky nenaskakuje nic, protože tam je spousta jiných přesvědčení, který se snaží aplikovat, aniž by jim rozuměl. Takže vlastně se může stát, že místo toho, aby koleje na trase pochopení nějakého tématu byly volný a mohl tam volně projíždět vlak, tak přes ty koleje leží nějaká víra, že to je jinak. Blokuje to – když to takhle nějak schematicky popíšu. To znamená, že to není ani náhoda, ani tajemství; něco tam v tý mysli je, co tomu brání. A dá se to najít. Stejně jako když vypne někde proud, tak jsou vyhozený pojistky. Není to tajemství, prostě praskla žárovka. Vysvětlení tam někde je, úplně logický a úplně jasný. A je jedno, na jaký úrovni mysli. Protože mysl se dá pozorovat, chová se, jako by měla mnoho úrovní svého fungování.
Takže na jedné úrovni je nám to třeba jasný, a když přelejzáme k druhé, tak nám tam začíná být něco nejasného, protože v té úrovni se nepohybujeme svým intelektem tak flexibilně, spíš se tam pohybujeme v podobě pocitů a přesvědčení, kterým vlastně ani třeba nerozumíme. Takže když se nad tím zahloubáme, můžeme zpětně nacházet cestu k těm blokům, můžeme je odstranit, nějakým způsobem je eliminovat – vždycky tím, že je pochopíme. Řekl bych, že když se dostaneme do bodu, kdy pochopíme, z čeho jsou složený, máme šanci z nich vykročit nebo je překročit.
Návštěvník píše:Tak vnikající diskuse na duchovní témata se fakt jentak nevidí
vostalpetr píše:Koukám, že vás jen tak nezmatu a nepopletu...
Polina píše:.......
Zaseknutí na nějakém přesvědčení, se mi občas stávalo ve snu.
Zdálo se mi třeba, co se vymykalo současně obecně platné znalosti a já si ve snu řekla, že je to přece jinak, než vidím - a sen okamžitě skončil, bez pokračování.
Třeba - jednou se mi zdálo, že "letím" kolem planet naší sluneční soustavy a pojmenovávám si je. U těch vnitřních planet to bylo v pořádku, ale pak, když jsem letěla dál od Slunce, tak jsem potkala víc planet s prstencem, než připouštěla tehdejší astronomie. Řekla jsem si, že je to nesmysl, že prstenec má jenom Saturn - a sen okamžitě skončil.
Ten sen se mi zdál v době, kdy průzkumné družice, letící k vnějším planetám, teprve startovaly. Dosud ještě nebyly k mání fotografie prstenců u dalších planet.
Sen byl vlastně pravdivý, jen tehdejší astronomické poznatky o kterých jsem četla v knihách, byly jen částečné.
Později se mi podobné nenadálé ukončení snu stalo ještě několikrát, vždy, když jsem narazila na střet skutečnosti a toho, co lidé o té které záležitosti dosud věděli (tudíž i já)...
Jana píše:Můžeme klidně pokračovat, vnučka dneska obohatila mou slovní zásobu o pidilidipidilidi.
teonik píše:pro Petru:
Ego je ztotožněné vědomí. Když se neosobní Vědomí ztotožní s osobním organismem, vyvstane ego.
to je i můj pohled
co tady tedy je?
neosobní vědomí=skutečnost a iluze=zdání že existuje něco jiného než skutečnost,např nějaká bytost s egem=ztotožněné vědomí
iluze mezi sebou konají,pozorují se,činí a kdo ví co ještě,ale je to jen hra neosobního vědomí,které je jakoby za tím,ale klidně můžeme říct,že i tím vším
@
...............
Petr-a píše:Moje zkušenost mě naučila rozlišovat mezi Nadjá (= Brahman = Absolutno, které vůbec nemá ponětí o světě a bytostech v něm - proč taky? ), paprskem Nadjá (= Atman = individuální Brahman, který je v kontaktu se světem prostřednictvím těla určité "bytosti"), "já" (= vědomí určité "bytosti") a egem (= vědomí cizí "bytosti" = parazita v této "určité "bytosti, čímž vzniká dialog a rozpolcenost v mysli této "bytosti" a jeji pocit oddělenosti).
Návštěvník píše:Petr-a píše:Moje zkušenost mě naučila rozlišovat mezi Nadjá (= Brahman = Absolutno, které vůbec nemá ponětí o světě a bytostech v něm - proč taky? ), paprskem Nadjá (= Atman = individuální Brahman, který je v kontaktu se světem prostřednictvím těla určité "bytosti"), "já" (= vědomí určité "bytosti") a egem (= vědomí cizí "bytosti" = parazita v této "určité "bytosti, čímž vzniká dialog a rozpolcenost v mysli této "bytosti" a jeji pocit oddělenosti).
Proč parazita?
Návštěvník píše: Atman se zahledí směrem ke světu, který coby Absolutno promítá, začne sebe vnímat jako "já"(= vědomí určité "bytosti") a reagovat na různost "nejá" reakcemi, sestávajícími z přitažlivosti a odporu.
Návštěvník píše:Když ego vnímáš jako parazita, nepřijímáš ho.
Nepřijetí čehokoliv dělá z nepřijímaného "nejá" a to znemožňuje uvědomit se jako Atman. To je zase moje zkušenost.
Podlé mé zkušenosti Absolutno nic nepromítá, ale dává k dispozici Světlo, v kterém se vše zjevované objevuje.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků