Moderátor: ryunin
vostalpetr píše:Je to pěkně napsaný,
ale když to napíšeš takto pěkně logicky,
tak napíšeš přesně to, co vlastně kritizuješ
Chceš -li rozbít intelekt,
musíš ho dostat do paradoxu,
protože paradox nelze logicky řešit,
na ten jenom koukáš a jsi v přítomném okamžiku (tedy máš možnost si jej uvědomit)
Ale ty si stejně pak můžeš sednout a napsat,
co to je a jak to funguje,
a opět použiješ nějaký logický věty a vytvoříš nějakej koncept, nějaký učení, nějakej budhismus
Pokud ten koncept nechceš mít,
děti ho nakonec taky nemaj,
tak zůstaneš jen v tom paradoxu,
nebo ho prostě napíšeš s vědomím toho, že jsi vytvořil svým způsobem nějakej koncept nebo nauku
ryunin píše:vostalpetr píše:Je to pěkně napsaný,
ale když to napíšeš takto pěkně logicky,
tak napíšeš přesně to, co vlastně kritizuješ
Chceš -li rozbít intelekt,
musíš ho dostat do paradoxu,
protože paradox nelze logicky řešit,
na ten jenom koukáš a jsi v přítomném okamžiku (tedy máš možnost si jej uvědomit)
Ale ty si stejně pak můžeš sednout a napsat,
co to je a jak to funguje,
a opět použiješ nějaký logický věty a vytvoříš nějakej koncept, nějaký učení, nějakej budhismus
Pokud ten koncept nechceš mít,
děti ho nakonec taky nemaj,
tak zůstaneš jen v tom paradoxu,
nebo ho prostě napíšeš s vědomím toho, že jsi vytvořil svým způsobem nějakej koncept nebo nauku
a nebo to necháš být - je to jako otevřít dveře a vstoupit, taky nezůstaneš věčně stát ve dveřích, ale jen jimi projdeš... přečteš si myšlenku, co to je buddhismus - aha ...
Přijetí je ustáním vůle "něco s tím udělat".
Přijetí totiž neseparuje, ale sceluje.
tak bych rád věděl, co tedy je, když už není to ego ?
vostalpetr píše:Pokud chceme dosáhnout stavu buddha, není potřeba ani násilím odříznout "já", ani na něm lpět jako na něčem, co nelze odhodit. Žijeme jen v tomto okamžiku a toužit po něčem, co bylo, už je problém ega. Žijeme jen v tomto okamžiku a toužit po něčem, co ještě nenastalo, je problém ega. Žijeme jen v tomto okamžiku a chtít být v tomto okamžiku bez ega, je problém ega. Žijeme jen v tomto okamžiku a chtít být jako nějaký guru v tomto okamžiku, je problém ega. Žijeme jen v tomto okamžiku a když v tomto okamžiku necháme myšlenky o tom, co je ego a co není ego a co je svoboda a co není svoboda a co je moudrost a co není moudrost plavat, tento okamžik žije sám sebe a neliší se od okamžiku celého vesmíru. A to je stav buddhy, stav probuzení.
Tak jsem si to musel najít někde jinde,
abych pochopil co to ten Ryunin tady furt píše,
no takto napsanému vcelku rozumím,
nebot nějaký příměry o jízdě na kole nebo mytí misek mně mysl nebere,
jezdím na motorce a nádobí nemeju
To jsi Ryunine nějak změnil svůj náhled,
že jsi dříve psal takto na JZ (pro mě) vcelku pochopitelně
zatímco ted píšeš o nějakých dveřích a jízdách na kole,
pro mě tedy vcelku nepochopitelně, nebo tím chceš říct to samý ???
vostalpetr píše:Díky, ale to není to ,
nač jsem se ptal,
a myslím, že to snad je vidět z té mé otázky...
Když budu psát o egu, tak mohu říct, že je to Vědomí jenž se ztotožnilo s představou že je tělo a mysl
což pak znamená že se uvědomuji:
že jsem já, které je uvnitř těla že mám myšlenky na které reaguji a že žiju ve světě, který je jiný než já
Ta poslední věta, to je popis toho, jak si ego uvědomuje sebe a svět.
A na to jsem se ptal, jak si ne- ego uvědomuje sebe a svět.
Když bych měl použít ten příměr z toho odkazu,
tak jako kamínek ležím třeba někde v trávě a jsem vcelku kamennej (řekl by o sobě kamínek)
jak paprsek se už ale budu uvědomovat jinak, paprskovitě (řekl by paprsek) a tím pádem budu mít jiné vlastnosti
a budu vidět svět jinak (řekněme z jiné perspektivy či jiné výšky, než jak to viděl kamínek)
no a jako slunce se budu uvědomovat slunečně a budu mít jeho vlastnosti, tedy mohu svítit,
a také svět budu vidět jinak, z jiné výšky
Přijetím ego zmizí.
vostalpetr píše:No s ohledem na to, že přijímání se provádí s vědomím světa,
tak ego postupně mizí až tedy jednou zmizí
vostalpetr píše:Pomocí koncentrace to sice mohu udělat tak, že zmizí hned,
vostalpetr píše:ale v tom případě mně zmizí hned i celý svět, protože půjde o nirkalpu,
tedy dočasný stav
vostalpetr píše:protože pak vlastně hovoříme o savikalapa s.
vostalpetr píše:že někdo prohlásí, že ego mizí (až zmizí)
vostalpetr píše:a nenapíše, co se s ním vlastně stalo, k jaké došlo změně v jeho sebeuvědomění,
protože ta změna je dost velká
vostalpetr píše:Možná že vypadám jako nějakej ortodoxní blbec
vostalpetr píše:tam musí být tedy změna v úrovni sebeidentifikace
Takže když někdo řekne, že ego mizí (či dokonce zmizí)
tak bych rád věděl, co tedy je, když už není to ego ?
Jak si tedy pak tento člověk uvědomuje sám sebe a svět ?
Buddha prý řekl: "Nikomu nevěřte, ani mně, všechno si přezkoušejte"
Jak si "já" může přezkoušet, že mizí?
Nepijte krabici od mléka
Bez duality (= ega) není možné vnímat svět
problémem většiny praxí ovšem je, že zde zůstává neustále nějaký praktikující
Je to čas....
dělej si co chceš,
a to klidně neustále
ryunin píše:A tak nevíme, co je buddhismus, nevíme, že to je dharma, čistá pravda a žádné lidské názory a představy. A dokud budeme věřit svým názorům a představám o buddhismu, budeme žít v iluzi, jak je buddhismus krásné a inspirativní náboženství. A přitom na buddhismu nic krásného není, leda to, co je krásného na krabici od mléka. Ale napít se mléka, ochutnat to mléko, to je lepší než mít sto tisíc názorů na buddhismus.
V každý restaraci vás vždycky podvedou,
objednáte si kuřecí stehno,
a dostanete jen jedno,
No já jsem o tom přemýšlel,
(nejsem vždycky jen nebdělý)
jestli napsat stehna,
ale na jídelním lístku je napsáno "stehno"
tedy jsi podveden už na jídelním lístku ( i když zas ne tak úplně)
dostaneš vlastně to, co jsi chtěl, jen polovinu,
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník