nop píše:1/
„ Filosofie je láska k moudrosti a to je láska k ušlechtilým ideálům a ta přináší v konečném důsledku pravý opak této ušlechtilosti. „
Jak to myslíš?
a/ opak ušlechtilosti přináší jen filosofie, nebo
b/ každá láska k ušlechtilým ideálům?
Lze uvést příklad/y?
Pelvan píše:Husův výrok o pravdě tedy ve svém samotném základu není pravdivý, protože přilnutím k pravdě na úkor lásky k Bohu se naopak od milosti Boží vzdalujeme.
Zdravím
přilnutím k pravdě na úkor lásky k Bohu se naopak od milosti Boží vzdalujeme
o tom, kdo se mu vzdaluje, rozhoduje Bůh
reseek. píše: Jakmile ulpíme na čemkoliv, i na pravdě, vzniká potřeba tu pravdu propagovat,
.Petra píše:Jeste stesti, ze o tom, kdo se mu vzdaluje, rozhoduje jen Buh. To by to dopadlo, kdyby o tom rozhodavali lide.
Jen jestli posuzovani a odsuzovani druhych - napr. Jana Husa - neni vzdalovani se od Boha...Ale i o tom rozhoduje Buh.
Pelvan píše:Ahoj Petro.Petra píše:Jeste stesti, ze o tom, kdo se mu vzdaluje, rozhoduje jen Buh. To by to dopadlo, kdyby o tom rozhodavali lide.
Jen jestli posuzovani a odsuzovani druhych - napr. Jana Husa - neni vzdalovani se od Boha...Ale i o tom rozhoduje Buh.
Mohu se snad zmiňovat o tom, jak ze svého hlediska usuzuji (nebo spíše pociťuji), zda se od Boha vzdaluji nebo se naopak k Němu přibližuji?
Byl jsem vyzván k poskytnutí příkladu negativního efektu přilnutí někoho k nějaké vznešené myšlence, tak jsem si náhodou vybral Jana Husa.
Samotného mne překvapilo, že ten Husův výrok o pravdě je nepravdivý,
Pelvan píše:Ahoj
"Pro pravdu se lidi perou." Jestli vy chápete rvačku jako přítomnost milosti Boží, tak já tedy ne.
Téma "Jan Hus" (byl to jen příklad, nebylo to hlavní téma diskuse) zde končím, je to osoba budící vášně a kontroverze i tady na diskusi a nechci s ním mít nic společného.
Zdravím
reseek. píše:Pelvan píše:Ahoj
"Pro pravdu se lidi perou." Jestli vy chápete rvačku jako přítomnost milosti Boží, tak já tedy ne.
Téma "Jan Hus" (byl to jen příklad, nebylo to hlavní téma diskuse) zde končím, je to osoba budící vášně a kontroverze i tady na diskusi a nechci s ním mít nic společného.
Zdravím
To chápu. A žádnou nenávist v tom nevidím. Jen zájem věnovat pozornost tématům, která napomáhají harmonii v těle i mysli. Ta nemají nic společného s hlasitým propagováním svých představ a se snahou přimět ostatní, aby se přidali.
Jana píše:Tím podstatným není z mého pohledu ani historie lidstva, ani příběh jedince, ale vědomá Boží přítomnost.
reseek. píše:Jana píše:Tím podstatným není z mého pohledu ani historie lidstva, ani příběh jedince, ale vědomá Boží přítomnost.
Možná by se dalo doplnit, že tím podstatným pro hledající je ochota obracet pozornost vědomí k tomu, co v nás samých brání trvalému vnímání stále přítomné, všetvořící Boží Existence. Pak začne docházet k rozpouštění těch předtím neuvědomovaných bariér. Moje zkušenost je, že nezbytná je především ochota ty bezděčné navyklé sklony/clony v sobě rozpoznávat... a jejich vděčné odevzdávání Vše-tvořícímu Bytí...
arikiran píše:JAK JE TO MOŽNÉ, ŽE TO bOŽSKÉ, CO MÁ FAKT MOC VYSVOBOZOVAT, NECHÁ TOHO NEŠTASTNÍKA JÍT TOU STRASTIPLNOU CESTOU A NEPOMŮŽE?
.......
arikiran píše:JAK TO TAK POZORUJU, TAK MNOHDY VIDÍM, ŽE NAVYKLÝ SKLON JE HLEDAT PŘÍTOMNOST BOŽÍ a nevnímat Ji ve svém okolí, které dotyčný Hledající považuje spíš za překážku pro své usilování...takto popletený Hledající nadělá víc škody než užitku
.......
A dokud si člověk u sebe neuvědomí, že kritizuje okolí za to, co dělají podle něj špatně, a nerozpozná, co v něm spouští jeho potřebu je kritizovat, bude dál reagovat na svoje pocity a názory o ostatních.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků