Návštěvník píše:Dokud řídí život člověka ego, tak tady osobní vůle musí být. Ztráta osobní vůle by znamenala apatii, rezignaci na život.
Při Probuzení osobní vůle zmizí a je nahrazena vůlí všeobsažné lásky.
Probouzení se může se životem jedince různým způsobem zamávat. Při cestě vhledu, džňány, poznání, že tady není nikdo, kdo by mohl svou osobní vůlí něco řídit, může dojít na čas k vyřazení z provozu, třeba i k bezdomovectví. Probouzející pak "sedí Bohu na klíně", dokud se s ním zcela nesjednotí, dokud iluze osoby nevyprchá. Při cestě lásky, bhakti, zase může docházet k sebeobětovávání se pro blaho druhých. Ostatní jsou láskou a probouzející si začíná uvědomovat, že sám není nic. Vysvobozením je uvědomění, že ani on není ničím jiným, než ostatní, že i on je láskou.
V tomto mezidobí může docházet k různým psychospirituálním krizím, kdy se vedle neschopnosti používat osobní vůli může objevovat strach ze ztráty osobní vůle. Mohou se objevit bolesti hlavy, deprese, mimořádné stavy vědomí, mystické, paranormální či jiné neobvyklé zážitky, mohou se dostavovat potíže se zvládáním každodenního života. Může se objevovat mimosmyslového vnímání, předpovídání budoucnosti, zážitky existence mimo vlastní tělo, kontakt s duchy, svatými. Ve vědomí se mohou objevovat mytologická témata a člověk může mít pocit, že je vyvoleným, spasitelem lidstva, nebo třeba i ďáblem.
Re: Zenové příběhy
Příspěvekod Tara » čtv 18. říj 2018 8:47:26
Jeden zvláště horlivý novic se dnem i nocí cvičil v zazenu, snad ani nespal a jedl pramálo.
Mistr si ho povolal k sobě a radil mu, aby omezil své usilování a bral větší ohled na své zdraví.
"Ale já hledám vysvobození a nechci ztrácet čas," vysvětloval novic.
"A odkud víš." zeptal se ho mistr, "že osvícení běží před tebou a ty musíš za ním utíkat? Třeba je za tebou, pospíchá za tebou, a jen tě při tvém tempu nedokáže dohonit."
vostal petr píše:Pro mě je to spontánní pohyb. Vůle či touha po projevu, kdy nehybné se dává do pohybu, aniž by přestalo být nehybným.
To je OK,
ale to podstatný je, že je to konání bez záměru, cíle a zisku
Podstatný je, že je to pohyb Já. Tanec Nejvyššího.
Je bez záměru, cíle a zisku.
Kosmický tanec v sobě zahrnuje i pohyb miliard individuí, která se pohybují tělesně, emočně, myšlenkově, tak že to tvoří snahu i relaxaci. Doporučení snažit se i doporučení relaxovat. Přilnutí ke konceptu a jeho opuštění.
Pro mě má slovo "vůle" jisté negativní zabarvení. Vnímám ji víc jako volbu a úsilí, které může být bezohledné k ostatním a jít proti jejich zájmům. Nemám ten pojem spojený s dialogem a kompromisem v rámci nějaké skupiny lidí a beru ho víc jako osobní cílené směřování. Myslím si, že to takhle mohou mít i další lidé včetně vostalpetra.
Začíná to někde u Nietzscheho a pokračuje nacistickým Německem, tam někde byl ten termín zneužit.
Co je dobré ? - Všechno, co v Člověku zvyšuje cit m
oci, vůli k moci, moc samotnou.
Co je špatné ? - Všechno, co pochází ze slabosti.
Co je štěstí ? - Cítit, že moc vzrůstá - že překoná
váme překážku. Ne spokojenost, ale vůle k moci; ne
mír, ale
válka; ne ctnost, ale zdatnost (ctnost v renesanční
m stylu, virtu, ctnost bez moralínu).
Slabí a nezdařilí mají zahynout : první věta naší l
ásky k člověku. A má se jím k tomu ještě pomáhat.
Co je škodlivější než jakákoliv neřest ? Účinná sou
strast se všemi nezdařilými a slabými - křesťanství
...
- ANTIKRIST, Friedrich Nietzche
vostal petr píše:Pro mě má slovo "vůle" jisté negativní zabarvení. Vnímám ji víc jako volbu a úsilí, které může být bezohledné k ostatním a jít proti jejich zájmům. Nemám ten pojem spojený s dialogem a kompromisem v rámci nějaké skupiny lidí a beru ho víc jako osobní cílené směřování. Myslím si, že to takhle mohou mít i další lidé včetně vostalpetra.
Začíná to někde u Nietzscheho a pokračuje nacistickým Německem, tam někde byl ten termín zneužit.
Co je dobré ? - Všechno, co v Člověku zvyšuje cit m
oci, vůli k moci, moc samotnou.
Co je špatné ? - Všechno, co pochází ze slabosti.
Co je štěstí ? - Cítit, že moc vzrůstá - že překoná
váme překážku. Ne spokojenost, ale vůle k moci; ne
mír, ale
válka; ne ctnost, ale zdatnost (ctnost v renesanční
m stylu, virtu, ctnost bez moralínu).
Slabí a nezdařilí mají zahynout : první věta naší l
ásky k člověku. A má se jím k tomu ještě pomáhat.
Co je škodlivější než jakákoliv neřest ? Účinná sou
strast se všemi nezdařilými a slabými - křesťanství
...
- ANTIKRIST, Friedrich Nietzche
To je přece popis přirozeného instinktu, pudu sebezáchovy na kterém funguje celá živá příroda,
tedy popis evoluce a přirozeného výběru (silnější pes jebe)
takže každý druh rozvíjí to, co jej charakteristické,
pro člověka je to tedy nejen cítění a myšlení ale také
intuice a individualismus,
tedy specifické naprogramování jedince (karma)
Pokud se do toho nezasahuje planým moralizováním a omezováním vůle (výchova, škola, stát)
pak nedochází k rozdvojování vůle (dvojí mysli)
a každý člověk pak zcela přirozeně rozvíjí svůj talent,
a to je celá jeho duchovní cesta na principu vůle...¨
dodo píše:P.S.
odovzdať sa do vôle Božej, možno tiež za daných okolností chápať ako čin aktívny,
ktorým odporujujem vlastným bytostným skolonom, teda egu.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků